‍ سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز: در صنعت کفش بیش از ۱۰۰ هزار نفر امرار معاش می کنند

جذب نیروی انسانی چالش عمده صنعت کفش تبریز

تبریز (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه در شهر تبریز در حال فعالیت هستند، ادامه داد: در صنعت کفش بیش از ۱۰۰ هزار نفر امرار معاش می کنند.

کد مطلب: ۹۷۱۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
‍ سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز: در صنعت کفش بیش از ۱۰۰ هزار نفر امرار معاش می کنند

کریم صادقزاده تبریزی در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز گفت: شهرداری تبریز با همکاری شورای اسلامی شهر تبریز با تملک منطقه چوخورلار در مرکز شهر تبریز قصد دارد با ساماندهی کفاشان در این منطقه کمک شایانی به این صنعت کهن در کلانشهر تبریز داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام‌شده شهرداری تبریز با تملک بیش از ۲.۵ هکتار از اراضی این منطقه در مرکز شهر تبریز قصد دارد با احداث کارگاه های کوچک و فروشگاه عرضه از تولید به مصرف را به معنی واقعی در بافت مرکزی شهر معنی ببخشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجان شرقی در ادامه گفت: شهر تبریز پس از سقوط سلسله قاجار شاهد رشد و پیشرفت در زمینه چرم سازی کشور بوده است و اولین کارخانه چرم سازی در تبریز در سال ۱۳۱۰ تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه در شهر تبریز در حال فعالیت هستند، ادامه داد: در صنعت کفش بیش از ۱۰۰ هزار نفر امرار معاش می کنند.

دبیر کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز افزود: از نظر واحد تولیدی اتحادیه کفاشان تبریز بعنوان بزرگترین اتحادیه تولیدی کشور است ولی متاسفانه یکی از چالش های عمده واحد های تولیدی جذب منابع انسانی است چراکه متخصصی برای فعالیت در عرصه کفش وجود ندارد.

صادقزاده با اعلام اینکه صنعت چرم و کفش تبریز به عنوان یک مزیت صنعتی پیشینه دار در این شهر است گفت: باید برای بهبود وضعیت این صنعت تصمیم های متناسبی با وضعیت فعلی اتخاذ شود تا مانع از ایجاد بحران در این صنعت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار