۲۵ آذرماه، آخرین مهلت ثبت نام در هجدهمین آزمون سراسری قرآن عترت

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و آخرین مهلت ثبت نام در این آزمون را ٢٥ آذرماه اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ آذرماه، آخرین مهلت ثبت نام در هجدهمین آزمون سراسری قرآن عترت

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمدرضا احسانی اظهار کرد: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف حفظ قرآن و حفظ و تفسیر معارف اهل بیت (ع) در دو بخش خانم‌ها و آقایان و در رده‌های سنی مختلف به صورت سراسری برگزار می‌شود.

احسانی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور را از اهداف اصلی این آزمون برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

او با تأکید بر اینکه آزمون قرآن و عترت امسال در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می شود؛ افزود: گروه ترجمه و و مفاهیم قران کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بین (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (۲) موارد آزمون هجدهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: این آزمون در دو بخش کتبی و الکترونیک برگزار می شود؛ آزمون‌های الکترونیک ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و آزمون کتبی ۳ بهمن‌ماه به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار