معاون آموزش و پرورش استان سمنان:

پوشش تحصیلی تمام دوره های آموزشی استان، بالاتر از میانگین کشوری

سمنان (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: پوشش تحصیلی در تمام دوره های آموزشی استان بالاتر از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۹۷۱۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی تمام دوره های آموزشی استان، بالاتر از میانگین کشوری

حسین رشیدی در همایش مدیران متوسطه استان سمنان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری همه کلاس‌های درس استان دارای معلم هستند گفت: ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ دانش آموز در قریب به 6 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: استان سمنان یک هزار و ۲۲۵ مدرسه دارد که تراکم دانش‌آموزان در هر کلاس ۲۲ نفر است و با وجود تنگناهای نیروی انسانی و اعتبارات آموزش و پرورش، پوشش تحصیلی قابل قبولی در استان سمنان وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در این استان ۹۹.۸ درصد، پوشش دوره متوسطه اول ۹۷.۵ درصد، دوره متوسطه دوم ۹۳.۴ درصد، پوشش پیش دبستانی ۹۲ درصد و نرخ باسوادی ۹۸.۴ درصد است.

وی افزود: پوشش تحصیلی تمام دوره‌های آموزشی استان سمنان هشت تا ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این موفقیت و دستاورد بزرگ برای استان در حوزه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان سمنان در امتحانات نهایی خرداد قبول شدند که این آمار پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: ۴۵ درصد قبول شدگان کنکور سراسری با رتبه زیر ۲ هزار مربوط به مدرسه‌های تیزهوشان و ۵۵ درصد مربوط به مدارس عادی و نمونه بود که این موفقیت نشان دهنده توسعه عدالت آموزشی در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار