رشد ۵۰ تنی تولید عسل در شاهین دژ طی سال جاری

ارومیه (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ از برداشت ۷۰۰ تن عسل در این شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۹۷۰۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۵۰ تنی تولید عسل در شاهین دژ طی سال جاری

سعید خدایی با بیان اینکه عسل برداشت شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ تن افزایش داشته است، افزود: این میزان عسل در مجموع از ۴۲ هزار کندوی بومی و مدرن این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۶۵۰ تُن عسل از زنبورستان‌های شاهین‌دژ برداشت شده بود، اضافه کرد: براساس سرشماری‌های انجام شده در سال جاری از مجموع کندوهای این شهرستان در حال حاضر ۴۰ هزار کلونی مدرن و ۲ هزار کلونی بومی یا سنتی در این شهرستان وجود دارد.

خدایی افزود: در این سرشماری میانگین برداشت عسل از هر کندوی مدرن در این شهرستان ۱۶.۵ کیلوگرم و از کندوی سنتی ۶ کیلوگرم ثبت شد که در مقایسه با سال قبل افزایش قابل قبولی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: امسال ۲۵۰ تٌن شکر یارانه‌ای با هدف حمایت و رونق این صنعت با قیمت مصوب ۳۲ هزار ریال برای هر کیلوگرم بین اعضای زنبورداران این شهرستان توزیع شده است.

معروف‌زاده اضافه کرد: مهارت زنبورداران در پرورش و تغذیه مناسب زنبور، مساعد بودن شرایط آب و هوایی، وضعیت مطلوب مراتع و کوچ به موقع به مناطق جنوب کشور از جمله عوامل افزایش میزان تولید عسل در این شهرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار