نخستین شهرک مانور فرضی زلزله در اسلامشهر ایجاد شد

خبرگزاری پانا: نخستین شهرک مانور فرضی زلزله همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با حضور ارگانها و نهادهای مرتبط در میدان الغدیر اسلامشهر ایجاد شد.

کد مطلب: ۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این مانور زلزله فرضی 5.2 ریشتری شهرک واوان شهرستان اسلامشهر را به لرزه درآورد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشوردر این مانور نمایشی گفت: اقدامات ستاد مدیریت بحران شهرستان اسلامشهر در اجرای این مانور بسیار ستودنی و قابل تقدیر است که با فرصت زمان اندکی این چنین برنامه عظیمی را به اجرا درآوردند .

محمد قدمی افزود: مردم نخستین گروهی هستند که همواره در صحنه‌های حوادث و در مواقع وقوع بحران حضور می‌یابند و آموزش آنها از اولویت‌های کاری سازمان‌های مدیریت بحران و نهادهای تابعه است که خوشبختانه تاکنون مردم استقبال خوبی از این آموزش‌ها داشته‌اند .

در این شهرک که به همراه نمایشگاه لوازم و تجهیزات مقابله با زلزله فرضی به نمایش در آمده نیروهای هلال احمر ، آتش نشانی ، اوژانس شهرستانهای استان تهران سطح آمادگی خود را در رابطه با کاهش اثرات بلایای طبیعی جهت مردم تشریح مینمایند.

در این مانور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، معاونین عمرانی و برنامه‌ریزی استاندار تهران، مدیران کل ادارات استان تهران، جمعی از فرمانداران شهرستان‌های اطراف اسلامشهر، مسئولان ارگان‌ها و نهادهای شهرستان حضور داشتند و از نزدیک مراحل امدادرسانی، انتقال مصدومان، آواربرداری، اسکان اضطراری و ... را از نزدیک مشاهده و مورد ارزیابی قرار دادند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار