سلطانیان خبر داد: لزوم افزایش فضای آموزشی هنرستان‌ها در کشور

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که افزایش فضای آموزشی هنرستان‌ها در استان‌های مختلف کشور ضرورت دارد.

کد مطلب: ۹۶۹۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سلطانیان خبر داد: لزوم افزایش فضای آموزشی هنرستان‌ها در کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، عباس سلطانیان در حاشیه گردهم آیی مدیران و معاونان آموزشی مدارس دوره متوسطه استان سمنان، با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و تکلیفی که در قانون برنامه ششم توسعه به وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی در این بخش محول شده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است تا پایان برنامه به ۵۰ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در کشور آموزش‌های لازم مهارتی را ارائه دهد.

او با بیان اینکه در حال حاضر و در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مجموع ۶۴.۹۲ درصد از دانش‌آموزان در شاخه نظری و مابقی در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، افزود: این عدد حامل این پیام است که برای تحقق این مأموریت نیازمند فضاهای آموزش بیشتری در هنرستان‌ها هستیم تا میزان جذب هنرجویان را افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش به محدودیت فضای آموزشی هنرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در چند سال گذشته، تعداد زیادی از هنرستان‌ها را به کار گرفتیم و از شیوه برون‌سپاری در آموزش و پرورش استفاده کردیم؛ اما باز هم نیازمند توجه به ساخت بیشتر هنرستان در کشور هستیم.

او خاطرنشان کرد: با فضاسازی برای هنرستان‌ها، مأموریت مهم آموزش و پرورش در بحث مهارت‌آموزی و اشتغال دانش‌آموزان محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار