در گفت‌وگو با پانا

هادی طباطبایی: باخت مقابل عراق قابل پیش‌بینی بود و باید به ویلموتس زمان داد

تهران (پانا) – گلر سابق تیم ملی فوتبال معتقد است با توجه به تازه ورود بودن مارک ویلموتس در ایران، باید به او زمان داد تا بتواند برنامه‌هایش را در تیم ملی پیاده کند.

کد مطلب: ۹۶۸۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هادی طباطبایی: باخت مقابل عراق قابل پیش‌بینی بود و باید به ویلموتس زمان داد

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در هفته پنجم مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 گفت: «باخت ایران مقابل عراق خیلی تلخ اما قابل پیش‌بینی بود چرا که اگر به روند تیم ملی در این مدت نگاه کنیم می‌بینیم که تیم نتوانسته انتظارات را برآورده کند. شرایط تیم ملی اصلاً خوب نیست آن‌ها در مرحله گذار هستند و بدون برنامه کار می‌کنند و دچار سردرگمی شدند و به همین دلیل می‌بازند.»

وی در ادامه به دلایل باخت ایران مقابل عراق و بحرین اشاره کرد و گفت: «دلایل خیلی زیادی در مورد شکست‌های ایران وجود دارد، شاید یکی از آن‌ها این باشد که ویلموتس باید تغییراتی در ترکیب تیم بدهد، یا اینکه با برنامه کار کند و یا اینکه ویلموتس روی برخی مسائل باید بیشتر کار کند. البته من چون با سرمربی جدید تیم ملی صحبت نکردم نمی‌دانم چه نظری دارد، به همین خاطر خیلی نمی‌توانم اظهارنظر کنم. اما فکر می‌کنم باید به ویلموتس بیشتر وقت داد او در حال شناخت فوتبال ایران است. مثل باشگاهی که به مربی‌اش فرصت شناخت می‌دهد باید به سرمربی تیم ملی هم فرصت بدهند.»

طباطبایی همچنین به عملکرد دوران کی‌روش و ویلموتس و مقایسه‌ای که این روزها به راه افتاده است، اشاره کرد و گفت: «در سال‌های اولیه حضور کی‌روش در ایران هم شرایط به همین صورت بود، کی‌روش کم‌کم از تیم ملی شناخت پیدا کرد و توانست در فوتبال ایران جا بیافتد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد: «باید در وهله اول فدراسیون برای ویلموتس برنامه بچیند. من خاطرم است در دوران کی‌روش چندین بار با او صحبت می‌کردیم و نقطه نظرات را به او می‌گفتیم و با تفکر او آشنا می‌شدیم اما الآن شرایط به این صورت نیست. ویلموتس چند ماهی در ایران بوده و نیاز به پول داشته و حقش بود که بخشی از مطالباتش را دریافت کند. من نمی‌خواهم از کسی دفاع کنم اما معتقدم باید به این سرمربی وقت داد و به او حمله نکنیم.»

گلر سابق تیم ملی ایران در پایان درباره‌ آینده تیم ملی ایران گفت: «کار خیلی سخت است شاید روی کاغذ شانس برای پیروزی در بازی‌های برگشت بالا باشد اما واقعاً غیرقابل پیش‌بینی است و نباید به آن دل بست. همانطور که گفتم باید فرصت به ویلموتس بدهیم و از طرفی فدراسیون هم برای او برنامه بچیند. بازی‌های تدارکاتی، صحبت با پیشکسوتان فوتبال همه و همه می‌تواند به تیم ملی کمک کند. آینده تیم ملی در گرو بازی‌های دور برگشت است و از همین حالا باید بدانیم کار سخت است و نیاز به برنامه جدی داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار