مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خبر داد: مشارکت 400 هزارنفری دانش آموزان فارس در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

شیراز(پانا)_ مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ، اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را زمینه‌ساز مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و تشویق آن‌ها به کار گروهی و تیمی و همچنین اشاعه فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان به‌عنوان یک اصلی مهم در زندگی دانست .

کد مطلب: ۹۶۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خبر داد: مشارکت 400 هزارنفری دانش آموزان فارس در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

علی عسکر نجفی در آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آموزشگاه ابتدایی خاکره آموزش‌وپرورش ناحیه یک شیراز، اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را زمینه‌ساز تربیت قهرمانان بزرگ ورزشی کشوری دانست و گفت: هم‌اکنون بیش از نیمی از دانش آموزان فارس در این المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مشارکت می‌کنند و تلاش کرده‌ایم تا با تعمیم ورزش به دوردست‌ترین مدارس استان ،زمینه فعالیت ورزشی دانش آموزان را در سراسر فارس فراهم نماییم.

نجفی با اشاره به اینکه ورزش آموزشگاهی امروز تبدیل به پایگاهی برای افتخارآفرینی و ترنم سرود جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط دنیا شده است گفت : در این راستا سال گذشته دانش آموزان فارس موفق به کسب چند مدال جهانی ، بین‌المللی و آسیایی در رشته‌های کاراته ، پرتاب دیسک و وزنه ، تکواندو ، کشتی شدند.

او اضافه کرد: برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در قالب فعالیت‌های فوق‌برنامه برای افزایش فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان شکل‌گرفته که از آن جمله می‌توان به ؛ طرح‌های حیاط پویا ، مدرسه قهرمان و المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر توجه جدی به ورزش به‌عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت گفت :از دیگر طرح‌های مهم ،راه‌اندازی کلاس درس تربیت‌بدنی است که به‌تازگی در مدارس فارس آغازشده و هم‌اکنون ده سهمیه برای راه‌اندازی کلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس استان پیش‌بینی‌شده که در دست آماده‌سازی و اجرا می‌باشد.

نجفی یکی از اهداف برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را پویایی ، شادابی و نشاط دانش آموزان برشمرد و بیان داشت: هدف اصلی از این المپیاد ، اجرای کامل ساحت زیستی و تربیت‌بدنی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است .

او با اشاره به همکاری و مشارکت همه‌جانبه مدیران و معلمین در مدارس ،دانش آموزان و اولیای آن‌ها در برگزاری طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای گفت: اجرای این برنامه‌ها زمینه‌ای است برای مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و تشویق آن‌ها به کار گروهی و تیمی و همچنین اشاعه فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان به‌عنوان یک اصلی مهم در زندگی .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال 10 زمین چمن مصنوعی را در مدارس استان افتتاح کردیم و 3 استخر را به بهره‌برداری رساندیم همچنین 7 استخر دیگر هم در دست‌ساخت داریم .

نجفی با اشاره به اجرای این مراسم در 50 درصد مدارس استان و مشارکت نزدیک به 400 هزار دانش‌آموز افزود: به‌منظور تقویت بحث ورزش در بین دانش آموزان ، آموزش دبیران درس تربیت‌بدنی را اجرا کردیم و اهمیت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار