آغاز برداشت زعفران از مزارع کاشان

کاشان (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی کاشان از آغازبرداشت زعفران از مزارع کاشان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۲۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت زعفران از مزارع کاشان

مجید کافی زاده با اشاره به اینکه عملکرد تولید این محصول 6 کیلوگرم است گفت: پیش بینی می شودبیش از 600 کیلوگرم زعفران از 100 هکتار برداشت شود.
رئیس جهاد کشاورزی کاشان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و یارانه ای به زعفران کاران رااز جمله حمایت های خوب وزات جهاد کشاورزی است دانست و گفت: روستای علوی بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در منطقه کاشان است و نزدیک به 40 هکتار زمین زیرکشت زعفران در این روستا قرار دارد.
وی افزود: زعفران تولیدی در شهرستان کاشان به دلیل شرایط اقلیمی از کیفیت مطلوبی برخوردار و با توجه به نیاز آبی کم، سودآوری خوب و اشتغال زایی ، توسعه و کاشت آن در دستور کار است.
مجید کافی زاده با بیان اینکه برداشت زعفران در کاشان از اواخر مهر ماه اغز و تا پایان ابان ادمه دارد اظهار داشت : هر هکتار زعفران زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم می کند.
کافی زاده یادآور شد: از هر هکتار زمین زعفران در دیار علوی حدود 6 کیلوگرم زعفران خشک برداشت می‌شود و از هر کیلوگرم گل زعفران 2.5 مثقال زعفران به دست می‌آید.
رئیس جهاد کشاورزی کاشان افزود: کاشت پیاز زعفران در اواخر تابستان و قبل از سرد شدن هوا آغاز می‌شود و طبیعت زعفران به گونه‌ای است که در مناطق سردسیر و کوهستانی قابلیت کشت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار