گردهمایی مربیان پرورشی مدارس شهرستان جم برگزار شد

جم،بوشهر(پانا)- مدیر آموزش و پرورش جم در جمع مربیان پرورشی مدارس شهرستان گفت: رسالت مربیان پرورشی، تربیت دانش آموزان بر اساس ساحت های سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۶۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مربیان پرورشی مدارس شهرستان جم برگزار شد

خلیل نیکخواه در گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی مدارس شهرستان اظهار داشت: مربیان پرورشی در خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت قرار دارند و بخش مهمی از تربیت دانش آموزان نیز بر عهده آنهاست.

وی افزود: جایگاه فعالیت های پرورشی در مدارس جایگاهی ویژه است ازین رو از ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش 4 مورد مربوط به حوزه پرورشی است که اهمیت کار مربیان پرورشی را نشان می دهد.

مدیر آموزش و پرورش جم بیان کرد: بر اساس تقدم تزکیه بر تعلیم، وظیفه تربیت دانش آموزان تنها بر دوش مربیان پرورشی نیست بلکه همه معلمان مدارس مسئولیت تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند.

نیکخواه در بخشی از سخنان خود با اشاره به موفقیت های حوزه پرورشی، گفت: در سال های گذشته در حوزه پرورشی توفیقات بسیار خوبی در مسابقات فرهنگی و هنری، قرآنی و پرسش مهر ریاست جمهوری در سطح کشور و استان نصیب شهرستان جم شده است.

وی با تاکید بر واگذاری مسئولیت های درون مدرسه ای به دانش آموزان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانش آموزان و واگذاری مسئولیت های مختلف به آنان می بایست در دستور کار مدارس قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش جم بر برپایی نماز جماعت در مدارس، فعال سازی تشکل ها و شوراهای دانش آموزی تاکید کرد.

نیکخواه خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه لازم جهت برپایی نماز جماعت و سوق دادن آگاهانه دانش آموزان به نماز و مسایل دینی و اعتقادی با استفاده ازابزار تشویقی و حضور متخصصین، از اولویت های مهم مربیان پرورشی در سال تحصیلی جاری باشد.

در ادامه نیز عبدالحسین ابراهیمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش جم، اهداف و برنامه های حوزه پرورشی در سال تحصیلی جاری را تبیین و تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار