کمرئی: آموزش‌وپرورش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید به‌روز و آینده‌نگر باشد

اسلامشهر(پانا) - مدیر و اعضای شورای مرکزی کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران کشور با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دیدار کردند.

کد مطلب: ۹۶۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی:  آموزش‌وپرورش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید به‌روز و آینده‌نگر باشد

در این دیدار علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در سخنانی با اشاره به اینکه ما همه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعتقاد داریم، اظهار داشت: همگان خدمت به فرزندان شاهد و ایثارگر را به نوعی ادای دین می‌دانیم.

او در ادامه افزود: نگاه جامعه ما به مجموعه فرزندان شاهد و ایثارگر و علی‌الخصوص در آموزش و پرورش متفاوت است. قداست جایگاه شما به دلیل اینکه ادامه‌دهنده رشادت‌ها و گذشت‌های پدران خود هستید تا سالیان سال در جامعه مورد توجه همگان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مسائل اداری نقل و انتقالات در آموزش و پرورش بیان کرد: مبحث نقل و انتقالات و تغییر و تحول دارای جنبه‌های مثبت هم است، لیکن در بعضی موارد می‌باست با دقت بیشتری انجام شود به عنوان مثال نیروی مقطع متوسطه به دوره ابتدایی انتقال نیابد زیرا نه تخصص ندارد و نوعی بیکاری پنهان را با به کار گرفتن نیرو در غیر رشته خود به وجود می‌آورد.

او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کار گروهی در ایران هنوز با آفت مشخص نبودن فرهنگ آن همراه است. می‌بایست چالش‌ها مدیریت شود، عامل دوام گروه‌ها را شناسایی کنیم و با پرهیز از سلایق گوناگون کارکردهای واقعی در جهت مسائل کلی گروه تعریف شود تا مجموعه رشد کند و الگوی سایران قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: با توجه به حضور 60 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور، برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت را یک ضرورت است تا افراد در حوزه خود حرفه‌ای و به یک صاحب نظر توانمند تبدیل شوند.

او با بیان اینکه کشور ما به سرعت در حال تحول است،مسئله مهم از جمله در آموزش و پرورش را آسیب‌های اجتماعی دانست و آن را در بعضی موارد غافلگیر کننده برشمرد.

او افزود: مجموعه آموزش و پرورش به جهت برخورداری از مسئولیت سنگین در ارتباط با دانش‌آموزان و اولیای آنان می‌بایست شایستگی‌های خود را افزایش دهد، در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌روز و آینده‌نگر باشد.

کمرئی گروههای آموزشی در آموزش و پرورش را کانون توسعه حرفه‌ای معلمین در هر رشته و محل تکامل آنان دانست که می‌تواند موجبات توانایی مهارت حرفه‌ای و علمی با تحلیل ورود به حوزه‌های مختلف را فراهم کند.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار