رئیس‌جمهوری 10 عضو شورای عالی آموزش و پرورش را منصوب کرد

تهران (پانا) - رئیس‌جمهور در احکام جداگانه‌ای ده عضو شورای عالی آموزش و پرورش را برای یک دوره 4 ساله منصوب کرد.

کد مطلب: ۹۶۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهوری 10 عضو شورای عالی آموزش و پرورش را منصوب کرد

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رئیس‌جمهور در احکام جداگانه‌ای و با استناد به بند الف ماده 8 و بندهای 10، 12، 13 و 14 ماده 9 و در اجرای ماده 11 لایحه قانونی تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش مصوب سال 1358 (اصلاحی مورخ 1381.7.29 مجلس شورای اسلامی)، 10 عضو شورای عالی آموزش و پرورش را برای یک دوره 4 ساله منصوب کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، با عنایت به معرفی وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، خانم دکتر سیما فردوسی و آقایان دکتر علی‌اصغر فانی و دکتر محمود مهرمحمدی را به‌عنوان «عضو شورای عالی آموزش و پرورش» منصوب کرد.

خانم دکتر طبیه ماهروزاده و آقایان دکتر غلامعلی حدادعادل و دکتر غلامحسین رحیمی نیز با عنایت به معرفی شورای روسای فرهنگستان‌های کشور به‌عنوان عضو شورای عالی آموزش و پرورش منصوب شدند.

همچنین با عنایت به معرفی شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، خانم مریم رنگ‌آمیز طوسی و آقایان حبیت الله گودرزی دورکی و جواد نوبختی با حکم رئیس جمهور به‌عنوان عضو شورای عالی آموزش و پرورش منصوب شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای عبدالکریم بهجت پور نیز با عنایت به معرفی شورای عالی حوزه علمیه قم به‌عنوان عضو شورای عالی آموزش و پرورش منصوب شد.

رئیس‌جمهور در این احکام، توفیق اعضای جدید شورا را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت کرده است.

با حکم رئیس‌جمهور و برای اولین بار سه معلم با روش انتخابات به عضویت شورای عالی آموزش و پرورش منصوب شدند

برای اولین بار سه نفر از نمایندگان معلمان از سه دوره تحصیلی که از طریق انتخابات بین معلمان سراسرکشور انتخاب شده بودند با حکم رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش منصوب شدند.

مریم رنگ‌آمیز طوسی از استان خراسان رضوی برگزیده دوره متوسطه دوم، حبیب‌الله گودرزی دورکی از استان اصفهان برگزیده دوره متوسطه اول و جواد نوبختی از استان آذربایجان شرقی برگزیده دوره ابتدایی سه نماینده فرهنگیان هستند که پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات تعیین نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش و رای گیری نهایی در اردیبهشت‌ماه 98 با کسب بیشترین آرا به‌عنوان نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش وپرورش انتخاب شدند.

سه نماینده معلمان با تائید اعضای شورای معاونان معرفی شدند و رئیس‌جمهور طی احکام جداگانه آنان را به عضویت شورای عالی آموزش و پرورش منصوب کرد.

شایان‌ذکراست، انتخابات نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش در دو مرحله انجام شدکه مرحله اول به‌صورت الکترونیکی و مرحله دوم به‌صورت حضوری بوده است.

مرحله اول انتخابات سه نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش در سطح استان‌ها از طریق سامانه الکترونیک و متناسب با سهمیه‌های استانی (به نسبت جمعیت آماری معلمان و مدیران هر استان از حداقل 3 تا حداکثر 9 نفر) بدون در نظر گرفتن مقطع و جنسیت در دی‌ و بهمن‌ماه سال 97 برگزار شد و بر اساس نتایج حاصله در هر استان حداقل یک نفر از منتخبین متناسب با سهمیه استان از میان بانوان بوده‌اند لذا در این مرحله اگر در استانی حداقل یک خانم جزء منتخبین استان نبوده باشد، از بین بانوان، فرد حائز بالاترین رأی، با آخرین نفر سهمیه درآن استان جایگزین می شد. در مرحله اول این انتخابات و با توجه به سهمیه هر استان در این انتخابات 163 نماینده به عنوان برگزیدگان مرحله اول این انتخابات مشخص شدند.

مرحله دوم انتخابات سه نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش پس از مشخص شدن منتخبین هر استان در مرحله اول و به‌صورت متمرکز و رأی گیری حضوری و مستقیم در مرحله دوم انتخابات برگزار شد. 163 منتخب مرحله اول انتخابات در روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه 98 در اردوگاه شهید باهنر تهران حاضرشدند و طی دو روز و بعد از معرفی کاندیداهای نهایی این انتخابات و شنیدن نظرات و راهبردهای کاندیداها و انجام رای‌گیری نهایی سه نفر نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش مشخص شدند.

از بین راه‌یافتگان به مرحله دوم، بر اساس قانون شورای عالی آموزش‌وپرورش، یک نفر آموزگار یا مدیر دوره‌ ابتدایی - متوسطه اول و متوسطه دوم به عبارتی از هر سه مقطع یک معلم و یا مدیر جمعاً 3 نفر که حداقل یکی از آنان باید از بین زنان باشد به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار