کاظم ملایی: «گورکن» نسبت به کار اولم، فیلم سخت‌تری است

تهران (پانا) - «کاظم ملایی» می گوید، «گورکن» تولید بسیار سخت‌تری نسبت به «کوپال» دارد اما هر دو در یک باشگاه فکری هستند.

کد مطلب: ۹۶۰۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظم ملایی: «گورکن» نسبت به کار اولم، فیلم سخت‌تری است

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «کاظم ملایی» که دومین فیلم بلند سینمایی خود با نام «گورکن» را به‌تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین برده است، در پاسخ به این پرسش که فیلم «گورکن» چقدر به جهان ذهنی تصویر شده‌اش نزدیک شده، گفت: مخاطب برای من اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه با خودم فکر می‌کنم چگونه می‌توان سینمای شخصی خود را حفظ کرد ولی در کنارش مخاطب زیادی را هم با خود همراه کرد. «گورکن» و «کوپال» هر دو در یک باشگاه فکری هستند. جهان هر دو فیلم شبیه به هم هستند ولی دنیای داستان هر کدام، متفاوت است. «گورکن» در ظاهر قصه‌ زمینی‌تر و آدم‌های آشناتری دارد ولی در بطن داستان همان جنون و شیدایی «کوپال» در آن موج می‌زند. ولی «گورکن» بر خلاف «کوپال» تک لوکیشن و تک بازیگر نیست و این موارد، شاخصه‌هایی هستند که در جذب و همراهی مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد.

او درباره این که فضای تولید چقدر به رسیدن به این جهان شخصی کمک کرده و دغدغه‌هایی که برای اجرا دارد و میزان انرژی که در فیلمسازی می‌گذارد، چقدر تابع شرایط تولید است، گفت: در شرایط سخت سینمای ایران که بیشتر جاهایی مثل اوج، سرمایه‌ ساخت آثار بیگ پروداکشن را می‌پردازند و تهیه‌کننده‌های بخش‌ خصوصی هم روز به روز محتاط‌تر و نگران‌تر می‌شوند، «سینا سعیدیان» به عنوان یک تهیه‌کننده‌ بخش خصوصی و غیروابسته‌، تمام تلاش خود را می‌کند تا در تهیه و تولید یک فیلم مستقل و درست شریک باشد و این بسیار برای من باارزش و مغتنم است و طبیعتا موجب همراهی و صبوری من در لحظات سخت تولید می‌شود.

ملایی درباره این که این بار چقدر نسبت به «کوپال» شرایط برایش مطلوب بوده، اظهار داشت: من در «کوپال» به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده مسئولیت و تعهد بسیار بیشتری داشتم ولی الان در «گورکن» حواسم صرفا روی کارگردانی کار متمرکز است ولی این نکته هم وجود دارد که «گورکن» تولید بسیار سخت‌تری نسبت به «کوپال» دارد و همان طور که گفتم از مهم‌ترین تفاوت‌های آن، تعدد بازیگر و لوکیشن است که بی‌شک انرژی و توان بسیار زیادی از یک کارگردان می‌گیرد.

گفتنی است فیلم‌برداری فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی در تهران ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود.

ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی‌پور، یدالله شادمانی و گوهر خیراندیش بازیگران «گورکن» هستند.

از عوامل سازنده «گورکن» می‌توان به نویسنده و کارگردان: کاظم ملایی، تهیه‌کننده: سینا سعیدیان، مدیر فیلم‌برداری: مجید گرجیان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: آلاله هاشمی، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، مدیر صدابرداری: محمد کیان ارثی، طراح صحنه: منیر رضی‌زاده، طراح لباس: ندا نصر، جانشین تولید: حامد آزادی، عکاس: یوسف عبدالرضایی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار