استاندار اردبیل: آموزش مهارت زندگی از مدارس آغاز شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: بحث مهارت های زندگی و چگونگی برخورد شرایط حاکم در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است باید آموزش مهارت زندگی از مدارس آغاز شود.

کد مطلب: ۹۵۷۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار اردبیل: آموزش مهارت زندگی از مدارس آغاز شود

اکبر بهنامجو در سومین نشست هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: مدارس محل مناسب جهت یادگیری آموزه های دینی و مسایل اجتماعی و فرهنگی بوده و حرف شنوی کودکان و جوانان از مربیان و معلمان بیش از سایرین است.

او با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش مهارت های زندگی ضرورت دارد گفت: از لحاظ اعتبار دستگاه های اجرایی نباید احساس ضعف کنند و شروع برنامه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش مهارت های زندگی باید از ادارات، کارخانه ها و محل های پرتراکم صورت گیرد.

استاندار اردبیل افزود: باید برای کاهش پدیده طلاق در استان که از آهنگ مناسبی بر خوردار نبوده با بهره گیری از ایده های برتر کارشناسان برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط دستگاه های مرتبط انجام گیرد.

بهنام جو افزود: برای کاهش طلاق مقوله های آموزش و مشاوره پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه روانشناسان استان در زمینه مشاوره های ازدواج باید ساماندهی شوند، اظهار کرد:باتوجه به توسعه مراکز مشاوره های مهارت زندگی و ازدواج و طلاق می توان مقوله ازدواج به صورت صحیح هدایت کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه عوامل مشاوره باید بعد از ازدواج هم با مراجعه کنندگان خود در ارتباط باشند افزود: علاوه بر بحث ازدواج و طلاق موضوع سن ازدواج نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد و با ترغیب جوانان به سمت ازدواج زمینه زندگی زندگی مشترک را فراهم کنیم و زوج های جوان بعد از ازدواج هم با مشاوران در ارتباط باشند.

بهنام جو با اشاره به اینکه در جلسات بعدی باید اقدامات برای پیشگیری و آموزش عملیاتی شود افزود:کاهش پدیده طلاق در جامعه با محوریت رواشناسان و کارشناسان حوزه مهارت های زندگی و همکاری دستگاه های اجرایی می تواند در سال آینده آمار موجود را بیش از ۵۰ درصد شاهد باشیم‌.

او ادامه داد: برای آموزش خانواده ها و جوانان در تمامی دستگاه های اداری و عمومی و در تمامی اقشار برنامه ریزی میدانی انجام شود تا در آینده این معضل به حداقل کاهش یابد.

در این نشست اعضای هیات علمی دانشگاه ها، مدیران دستگاه های اجرایی و کارشناسان، فعالان و صاحبنظران به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار