وزیر آموزش و پرورش: تبلور تلاش‌ها در مدرسه است و باید مدرسه جایگاه اساسی خود را پیدا کند

تهران (پانا) _ وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که تبلور تلاش‌ها در مدرسه است و باید مدرسه جایگاه اساسی خود را پیدا کند.

کد مطلب: ۹۵۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: تبلور تلاش‌ها در مدرسه است و باید مدرسه جایگاه اساسی خود را پیدا کند

محسن حاجی میرزایی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با خیرین مدرسه‌ساز که عصر امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: در ۲۱ آبان ۹۶ که کرمانشاه لرزید، قلب مردم ایران لرزید و شور یاری با مردم کرمانشاه، همه ایران را فراگرفت. مردم به سرعت دست به کار شدند و برای کاستن از آلام مردم تلاش کردند. خوشبختانه امروز چهره دیگری در استان می‌بینیم و اتفاق بزرگی افتاد. تهدید به فرصت تبدیل شد. همه ایران امروز باید بدانند کرمانشاه در چه وضعیتی است، آن زمان که در رنج فرو رفتند و همراهی کردند از وضعیت فعلی استان در حال حاضر باید آگاه شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید از همه خیرین و همه استان‌های معین که در کار نیک مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه تلاش کردند، باید تشکر کنم. امیدوارم با تلاش بیشتر این حرکت مقدس را که آغاز شده است را استمرار ببخشیم.

او جامعه فرهنگی ایران را جامعه‌ای دردمند و دغدغه‌مند و مسوولیت‌پذیری دانست و افزود: امروز استان کرمانشاه دارای سرانه فضای آموزشی مناسبی است، سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ و‌ سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه ۷.۲ مترمربع است.

حاجی‌میرزایی گفت: آموزش و پرورش نیازمند این است که مورد مشارکت همه آحاد جامعه قرار بگیرد. تنها در پرتو همکاری است که هم افزایی به وجود می‌آید. اگر قرار باشد هر بخش کار خود را بکند، کاری پیش نخواهد رفت و به همین خاطر شورای آموزش و پرورش جایی برای رسیدن به ماموریت‌ها و فعالیت‌های هم‌افزا است.

حاجی میرزایی گفت: یک نظام آموزشی ۱۲ ساله داریم، آخر این ۱۲ سال کنکور نشسته است تا آنها را تحویل بگیرد، با معیارهای خودش آن‌هم تست زنی و ... . این یعنی انهدام نظام اموزشی؛ چون از همان کلاس اول شما اگر هرچه برنامه تربیتی و‌ مهارتی داشته باشیم، چون آخرش کنکور است، اثری ندارد. بنابراین باید کنکور را برداریم. باید در این خط دستگاه‌ها به خط شوند و گزینه‌های زیادی را جلوی پای دانش‌آموزان قرار دهند. اکنون گزینه‌ای ندارد. پایان کنکور وقتی است که ما در پایان تحصیل ۱۲ سال گزینه‌های دیگری برای دانش‌آموز داشته باشیم. اینجاست که ما به کمک همه نیاز داریم. ممکن است دیگران هم بگویند خب دانش‌آموز را اینگونه تربیت کنید؟ بله، رویکرد سند تحول بنیادین همین است و به دنبال تحول است. امروز یک اقتصاد ۱۰ هزار میلیاردی حول کنکور است. این اقتصاد مسیرش را اشتباه رفته است، به بیراهه رفته است. این ظرفیت اگر در جای مناسب هزینه شود، به ثمر می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جمهوری اسلامی تلاش کرده تا چتر آموزشی را در همه جا بگستراند، امروز اما هدف‌مان این است تا عدالت کیفی هم محقق شود. برای تحقق عدالت کیفی در آموزش و پرورش باید قدم برداریم. آخر خط همه آموزش و‌پرورش، مدرسه است. تبلور تلاش‌ها در مدرسه است و باید مدرسه جایگاه اساسی خود را پیدا کند. طرح بوم فرصت خوبی برای مدارس است تا خود برنامه‌ریزی کند.

او افزود: مسأله مدارس خشتی و گلی جز در استان سیستان و بلوچستان پایان یافته است و آن استان هم تا پایان آبان اینگونه مدارسش پایان می‌یابد. برای گرمایش مدارس اعتبار لازم را اختصاص داده‌ایم و تمام کمک‌مان را می‌کنیم تا مدارس ایمن باشند. سایر درخواست‌های استان را نیز بررسی و کمک خواهیم کرد به بهترین نحو انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار