وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد:

تشکیل کارگروهی برای رفع کمبود معلم در برخی استان‌ها

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با حضور سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم در برخی از استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۸۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروهی برای رفع کمبود معلم در برخی استان‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محسن حاجی میرزایی گفت: «مشکل کمبود معلم برای امسال روی کاغذ حل شده بود و برای همه مدارس هم معلم پیش‌بینی کرده بودیم، اما برخی استان‌ها در ساماندهی معلمان کمی مشکل داشتند و من گروهی را مامور کرده‌ام که مرتب با استان‌ها در ارتباط باشند و مشکل کمبود معلم در برخی مدارس را برطرف کنند.»

او ادامه داد: «هیچ مدرسه دولتی برای فعالیت معلم در مدرسه حق دریافت وجه از اولیا را ندارد و اگر در این باره به ما گزارشی شود حتما برخورد خواهیم کرد.»

او در واکنش به گزارش پخش شده از بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره کمبود معلم گفت: «قبل از شروع مهر همه مدیران کل آموزش و پرورش را دعوت کردم و از آن‌ها خواستم که همه کلاس‌های مدارس باید سال تحصیلی را با حضور معلم شروع و اگر کمبودی دارند باید آن را سازماندهی کنند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «در همه مدارس پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و در مدارسی که کمبود معلم وجود دارد از طریق معلمان بازنشسته و حق‌التدریس و تغییر وضعیت مربیان پیش‌دبستانی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی این کمبود جبران می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «ما به لحاظ نیروی انسانی دچار کمبود هستیم امسال به سختی توانستیم این کمبود‌ها را جبران کنیم.»

حاجی میرزایی افزود: «قطعا افرادی که در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند باید صلاحیت‌های لازم را برای معلمی را داشته باشند.»

او گفت: «کمبود معلم به دولت گزارش شده است و در دولت گروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش تشکیل شده است که باید نیاز معلم در هر منطقه را پیش‌بینی و برای تامین آن برنامه‌ریزی کنند.»

وزیر آموزش و پرورش درباره شلوغ شدن کلاس‌های برخی مدارس نیز گفت: «توزیع مدرسه و دانش‌آموز از قاعده یکسانی تبعیت نمی‌کند و هم اکنون ۴۵ هزار مدرسه در کشور با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز داریم در حالی که مدارسی هم وجود دارد که کلاس‌های آن با ۴۰ دانش‌آموز اداره می‌شود.»

حاجی‌میرزایی گفت: «باید تلاش کنیم که در آینده توزیع دانش‌آموز و مدرسه منطقی‌تر شود و سرانه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها متوازن یا کاهش یابد.»

او گفت: «اولویت آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی است و در آینده به سمتی می‌رویم که تعداد دانش‌آموزان و معلمان این مدارس متوازن و کیفی‌تر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار