مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: حضور 10 هزار و 850 دانش آموز عشایر استان در کلاس های درس

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان با نواخته شدن زنگ شروع سال تحصیلی 10هزار و 850 دانش آموز دختر و پسر عشایر در کلاس های درس 265 آموزشگاه عشایری استان حاضر شده و مشغول فراگیری علم و دانش شدند.

کد مطلب: ۹۵۶۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: حضور 10 هزار و 850 دانش آموز عشایر استان در کلاس های درس

محمد علی واقعی، با اشاره به آیین بازگشایی مدارس عشایری، برای اولین بار در دبستان قائم(عج) نازدشت شهرستان سربیشه ، اظهار کرد: معلمان مدارس عشایری باید در صیانت از فکر و اندیشه ی دانش آموزان غیور عشایر بیش از پیش کوشا باشند.

وی، صیانت از باورهای اصیل اسلامی ایرانی و بومی دانش آموزان عشایر را رمز ارتقای فعالیت ها و فرایند تعلیم و تربیت در این نوع مدارس دانست و تصریح کرد: خود شناسی، خدا شناسی ،آزاد زیستن و آزاد گانه مردن از مهمترین شاخص های فرهنگ عشایر غیور خراسان جنوبی است که ریشه در فرهنگ نهضت سرخ عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، جهاد در سنگر علم و دانش را مهم ترین رسالت دانش آموزان خراسان جنوبی دانست و افزود: آسایش امروز ما مرهونرشادت های دانش آموزانی است که سنگر علم و آموزش را را رها کرده و به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و با اهدا خون پاک خود امنیت، بالاترین نعمت الهی را به دانش آموزان امروز هدیه دادند.

واقعی صیانت از مرزهای جغرافیای، فکری، عقیدتی و تلاش برای رونق تولید ملی را مهم ترین شغل عشایر استان در نوار مرز برشمرد و ابراز داشت: تکلیف همه ی ما در نظام جمهوری اسلامی تداوم راه معلمین و دانش آموزان شهید، تلاش برای آبادانی و پیشرفت جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها و حرکت بر صراط ولایت است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تقارن فصل بازگشایی مدارس با ایام هفته دفاع مقدس وایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین(ع) ، اضافه کرد: باید از این فرصت مغتنم برای شناخت بهتر راه و مسلک امام حسین(ع) استفاده کنیم تا جامعه مسیر تکامل و تزکیه را به خوبی بپیماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد: توسعه بر محور گسترش و افزایش منابع انسانی استوار است و هرچه توسعه منابع انسانی و سرمایه انسانی غنی تر باشد پیشرفت با سهولت بیشتر و در مدت زمان کمتری انجام می پذیرد.

او،با بیان این مطلب که آغاز سال تحصیلی را حرکتی بزرگ و جهشی عظیم برای ایجاد نیروی انسانی با تربیت و تزکیه و بادانش است که اساس حرکت جامعه بر آن استوار می شود، یاد آور شد: فرایند تعلیم و تربیت چنانچه با علم تزکیه همراه باشد افرادی خاص، خالص، متعهد، اندیشمند و با دانش از دل سنگر مدارس بیرون می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار