معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد:

رشد بیش از ۱۵ درصدی پذیرش مسافر در ستادهای اسکان فرهنگیان استان

همدان (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان با اشاره به زحمات معلمان در طول سال تحصیلی، اظهار کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا آنها بتوانند به نحو احسن از تعطیلات خود استفاده کرده و با انرژی و انگیزه بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش آموزان آماده سال تحصیلی جدید شوند.

کد مطلب: ۹۵۵۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد بیش از ۱۵ درصدی پذیرش مسافر در ستادهای اسکان فرهنگیان استان

محمد بداغی در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که اسکان فرهنگیان و مسافران مراکز تابع آموزش و پرورش حداقل به دو دلیل انجام می شود، گفت: یکی از رسالت های ما در مجموعه آموزش و پرورش این است که امکانات رفاهی و حمایتی از همکاران فرهنگی را فراهم کنیم که تأثیر این کار عملاً در حوزه فعالیت های آموزشی و پرورشی غیر قابل انکار است.
او با بیان این که یکی از وظایف آموزش و پرورش این است که بتواند دغدغه های نیروهای خود را کاهش دهد، گفت: یکی از دغدغه های همکاران فرهنگی مسئله اسکان در سفر است.
بداغی با اشاره به این که ظرفیت اماکن اقامتی دستگاه های متولی پذیرش مسافران در سطح کشور جواب گوی نیاز موجود نیست، ادامه داد: دومین رسالت آموزش و پرورش در خصوص اسکان فرهنگیان این است که از ظرفیت اماکن متعلق به دولت برای خدمت به مردم استفاده کند.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان گفت: ۱۸ سال است که اسکان در آموزش و پرورش انجام می شود، اوایل دهه هشتاد ۳۱ تخت جهت اسکان فرهنگیان موجود بود که بعدها از مدارس نیز جهت اسکان همکاران فرهنگی استفاده شد و اکنون قریب به ۱۵۰ مدرسه در مناطق نوزده گانه و در هر منطقه یک پایگاه در گیر بحث اسکان هستند.
بداغی افزود: ما برای اسکان فرهنگیان حدود ۲۵۰ اتاق ویژه، ۱۱۰۰ اتاق نوع الف و ۲۰۰ کلاس نوع ب داریم که اتاق های ویژه دارای تمام امکانات از جمله تخت، یخچال، تلوزیون، وسایل سرمایشی و گرمایشی، پتو و فرش هستند.
او ادامه داد: اتاق های نوع الف تمام امکانات نوع ویژه به استثنای تخت را دارد و اتاق های نوع ب به فرش و پتو مجهز هستند و یخچال، تلوزیون و سرویس بهداشتی و حمام آن ها نیز مشترک است.
بداغی با بیان این که اتاق های نوع ج به علت فقدان امکانات مناسب از گردونه اسکان حذف شدند، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی ما برای نوروز ۹۹، تجهیز اتاق های نوع ب و تبدیل آن ها به اتاق های نوع الف است.
او با اشاره به این که یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش ایجاد مراکز اسکان دائمی است، اظهار کرد: این مراکز محدود به مدارس نیست و در طی سال نیز می تواند به عنوان مرکز اسکان فرهنگیان فعالیت داشته باشد که اجرای این طرح به زمان احتیاج دارد اما مقدمات آن فراهم شده است.
او با اشاره به اتاق های نوع ویژه مثبت، گفت: این اتاق ها شامل تخت خواب های تاشو با تشک های طبی و تجهیز کامل به سایر امکانات هستند.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان از وجود ٦ خانه معلم، ۳ خوابگاه مرکزی و حدود ۱۰ اردوگاه در سطح استان خبر داد و گفت: تابستان امسال بیش از ٢٠٠ هزار نفر میهمان در قالب ۵۵هزار خانوار در ستادهای اسکان فرهنگیان پذیرش شدند.
بداغی در ادامه گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ١٥ درصدی داشته است چرا که با توجه به بالا رفتن درجات مراکز اقامتی، مسافران رغبت بیشتری جهت طولانی تر شدن مدت اقامت خود در این مراکز را دارند.
او با اشاره به تعداد مسافران پذیرش شده در ستاد اسکان فرهنگیان، افزود: تعداد ۵۰ درصد و حدود ٣٤٠ نفر از مسافران پذیرش شده نیروی آزاد، بیش از ١٦٠ هزار نفر فرهنگی و ٣٥٠ هزار نفر نیز کارکنان دولتی و لشگری و .. بودند که البته این آمار مربوط به مسافرانی است که در مدارس اقامت داشته اند و مابقی در مراکز تربیت معلم و اردوگاه ها پذیرش شده اند.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان با بیان این که از حیث نفر طی ٤ سال گذشته هر سال رشد پذیرش وجود داشته، گفت: امسال ٢٠٠ هزار نفر، سال ٩٦، ١٧٥ هزار نفر، سال ٩٥، ١٤٥ هزار نفر و سال ٩٤ ، ١٣٠ هزار نفر در ستاد اسکان فرهنگیان پذیرش شده اند که این آمار نشان می دهد استان همدان در سال های اخیر توانسته با ارائه خدمات مناسب، مسافران بیشتری را جذب کند.
او در پایان با اشاره به این که نواحی ۱ و ۲، ملایر، گل تپه، بهار و نهاوند به ترتیب بیشترین پذیرش مسافران را در سطح استان داشته اند، بیشترین مسافران پذیرش شده را از استان های خوزستان، خراسان رضوی، فارس و تهران و کمترین مسافران را از زنجان، اردبیل و قزوین بیان کرد.

نساء جانی، فرشته محرابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار