نگاهی به دیدار ایران و هنگ کنگ در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

راه ایران برای دریافت بلیت جام جهانی 2022 شروع شد؛ استارت رسمی ویلموتس در مقابل تیم چند ملیتی‌ها

تهران (پانا) – تیم ملی فوتبال ایران امروز در اولین بازی از مرحله دوم انتخابی جام جهانی باید به مصاف تیمی از شرق آسیا برود که توانسته 6 بازیکن با ملیت‌های مختلف را در اختیار بگیرد.

کد مطلب: ۹۵۲۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
راه ایران برای دریافت بلیت جام جهانی 2022 شروع شد؛ استارت رسمی ویلموتس در مقابل تیم چند ملیتی‌ها

مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا که از هفته گذشته آغاز شده بود، امروز با ورود تیم‌های بزرگ آسیا که در هفته اول استراحت داشتند، شکل رسمی‌تری به خود خواهد گرفت و تیم ملی فوتبال ایران هم به صورت رسمی رقابت خود برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی را در شرق قاره کهن آغاز خواهد کرد.

شاگردان مارک ویلموتس بلژیکی امروز از ساعت 16:30 در ورزشگاه زیبا و 40 هزار نفری ملی هنگ کنگ مهمان این تیم شرقی خواهند بود.

نبرد پس از 3 دهه

ایران و هنگ کنگ در طول تاریخ تاکنون 4 بار با هم روبرو شده‌اند که هر 4 بازی با برد ایران تمام شده است، دیدارهایی که در آن‌ها ده بار توپ از روی خط دروازه‌ها رده شده است که هر ده بار سهم ایران بوده است و به عبارتی هنگ کنگ امروز در حالی پس از 31 سال روبروی ایران قرار خواهد گرفت که در حسرت حتی یکبار باز کردن دروازه ایران قرار دارد.

نکته دیگری که درباره تقابل‌های تاریخی این دو تیم می‌توان گفت این است که غفور جهانی با 3 گل زده بهترین گلزن بازی‌های تاریخ دو تیم است و البته هیچ یک از بازیکنان و کادر فنی ایران و هنگ کنگ با توجه به اینکه آخرین بازی آنها در 26 خرداد 1367 بوده، سابقه تقابل با یکدیگر را ندارند.

ایران بدون دو ستاره در شرق

تیم ملی فوتبال ایران که امروز برای سومین بار مارک ویلموتس را روی نیمکت خود خواهد دید، در حالی راهی این کشور شد که پیش از سفر موجی از نگرانی در بین فوتبال‌دوستان به وجود آمده بود. اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در هنگ کنگ به دولت این کشور باعث شده بود حتی فدراسیون فوتبال پیگیر احتمال تغییر مکان بازی هم باشد که البته این موضوع از سوی فیفا با اطمینان خاطری که هنک کنگی‌ها دادند منتفی شد تا شاگردان ویلموتس راهی شرق آسیا شوند.

اما ویلموتس که از دو بازی اول خود یک برد قاطع 5 بر صفر و یک تساوی مقابل کره جنوبی داشته است، امروز در حالی روی نیمکت خواهد نشست که 2 ستاره تیمش را به اجبار همراه ندارد. سامان قدوس به علت محرومیتی که از فیفا دریافت کرده است و مهدی طارمی به علت مصدومیتی که در لیگ پرتغال نصیبش شده است این بازی را از دست داده‌اند.

تیم چند ملیتی روبروی ایران

اما هنگ کنگ که در اولین بازی‌اش مقابل کامبوج متوقف شده بود، امروز اولین بازی خانگی خود را در این دوره در ورزشگاه 40 هزار نفری ملی هنگ کنگ با حضور تماشاگرانش برگزار خواهد کرد، دیداری که البته با تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود که اعتراضات سیاسی و اقتصادی به ورزشگاه کشیده نشود. هنک گنگی‌ها خوب می‌دانند که کوچکترین اتفاق در این بازی ممکن است آنها را برای سال‌ها از میزبانی محروم کند.

هنگ کنگ را که هدایت آن بر عهده میکسو پاتلاینن از فنلاند است باید یکی از تیم‌های عجیب قاره آسیا دانست، تیمی که 7 بازیکن غیر هنگ کنگی در ترکیب دارد که محل تولدشان کشوری دیگر است اما پاسپورت هنگ کنگی دریافت کرده‌اند. روبرتو اورلاندو (برزیل)، اندی راسل (انگلیس)، دنی کانسلا (اسپانیا)، هیلو (برزیل)، جیمز ها (انگلیس)، ساندرو (برزیل) و الکس آکانده (نیجریه) بازیکن‌هایی هستند که از کشورهای دیگر برای هنگ کنگ بازی می‌‎کنند که در بین آنها بدون شک الکس آکانده مهاجم آفریقایی که با 10 گل زده در 24 بازی ملی بهترین گلزن تیمش است، جایگاه بالاتری دارد. البته در کنار او ساندرو برزیلی هم از بازیکنان خطرناکی است که برای این تیم شرقی به میدان می‌رود، ساندرو در 26 بازی ملی برای هنگ کنگ 7 بار گلزنی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار