در گفت و گو با پانا

حامد بامروت‌نژاد: به وفور فیلم‌های کودک وجود دارد اما نوجوانان در سینما جایگاهی ندارند

تهران(پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» معتقد است فیلم ساخته می‌شود برای به فروش رفتن و دیده شدن، نه اینکه ساخته شود و بعد به آرشیو برود.

کد مطلب: ۹۵۱۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حامد بامروت‌نژاد: به وفور فیلم‌های کودک وجود دارد اما نوجوانان در سینما جایگاهی ندارند

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد در آیین اختتامیه سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، توانست پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان و نیز جایزه ویژه دبیر جشنواره در حوزه «رونق اکران و ترغیب مخاطبان» را کسب کرد.

حامد بامروت نژاد تهیه کننده فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در گفت و گو با پانا درباره این فیلم گفت: «مخاطبان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» کودکان نیستند بلکه این فیلم برای نوجوانان ساخته شده است، تاکید ما در این فیلم این است که سینمای کودک و نوجوان از یکدیگر تفاوت دارد و باید این دو را از یکدیگر متمایز دید.»
وی ادامه داد: «در کشور به وفور فیلم‌های کودک را مشاهده می‌کنیم اما نوجوانان در این سینما جایگاهی ندارند.»
این تهیه کننده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «مخاطبان نوجوان علایق ویژه‌ای دارند که کاملاً از مخاطبان کودک متمایز هستند، اگر بخواهم فیلم «منطقه پرواز ممنوع» را در یک دسته بندی مرسوم قرار بدهبم این فیلم یک فیلم ماجراجوی نوجوان است و تفاوت زیادی با فیلم‌های کودک دارد.»
وی درباره چگونگی انتخاب بازیگران این فیلم، تصریح کرد: «هادی حجازی‌فر گزینه اول ما برای این نقش بود که گزینه آخر هم شد، از همان ابتدا که نقش را می‌نوشتیم چهره حجازی فر در ذهنمان بود و علتش هم ویژگی‌های شخصیتی او است، او نقشش کم رنگ است اما کل فیلم روی آموزه‌های مربی گونه او در نقش «مصطفی» می‌چرخد.»
بامروت نژاد ادامه داد: «کاریزماتیک بودن بازیگری که این نقش را به عهده گرفته بسیار مهم است، باورپذیری قهرمان بودن این شخصیت از دید مخاطبان یکی دیگر از مسائلی بود که ما را برای انتخاب این شخصیت بیشتر مصمم کرد زیرا حجازی فر به خوبی این نقش را بازی می‌کند.»
تهیه کننده سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» درباره تبلیغات محیطی فیلم گفت: «زمانی که که نگارش فیلمنامه را شروع کردیم دنبال چیزی بودیم که با آن مخاطب نوجوان را به سینما بکشانیم ما برای تبلیغات محیطی نیز ایده های متفاوتی داشتیم، سعی کردیم با این تبلیغات شاخکهای نوجوانان را کار بیندازیم، امروز در سینمای کشور مخاطب نوجوان ، مخاطب بالفعل سینمای ایران نیست برای همین باید او را با تبلیغات به سینما بکشانیم، ما در فیلم منطقه پرواز ممنوع معتقدیم فیلم ساخته می‌شود برای به فروش رفتن و دیده شدن، نه اینکه ساخته شود و بعد از مدتی به آرشیو برود.»
وی ادامه داد: «نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند زیرا آینده سازان ایران محسوب می‌شوند، سینما هم ابزار بسیار مهمی برای بیان آرزوهای آنها و انتقال آن‌ به نوجوانان محسوب می‌شود اما متاسفانه سینمای ایران تنها کاری که انجام نمی دهد همین مساله است، سینما امروز ایران آنقدر دچار روزمرگی شده که رسالت خود را فراموش کرده است و تنها به چند ژانر و موضوع اختصاص پیدا کرده است»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار