زنگ شروع سال تحصیلی 98-99 استان خراسان رضوی در ناحیه 7 مشهد نواخته می شود

مشهد (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد در جلسه ستاد مشترک پروژه مهر گفت : با پیشنهاد ناحیه هفت مشهد امسال زنگ شروع تحصیلی جدید استان خراسان رضوی به افتخار خیرین محترم مدرسه ساز در یکی از مدارس خیرین نواخته می شود .

کد مطلب: ۹۵۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ شروع سال تحصیلی 98-99 استان خراسان رضوی در ناحیه 7 مشهد نواخته می شود

محمد رضا کمالی گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است که قشر عظیمی در حدود ۱۳ میلیون نفر دانش آموز کل کشور مستقیماً در ارتباط با آموزش و پرورش و حدود یک میلیون نفر پرسنل آموزش و پرورش هستند، اگر برای ۱۳ میلیون نفر ما حداقل حدود ۲۰ میلیون نفر اولیا هم در نظر بگیریم جمعیتی حدود ۳۶ میلیون نفر تا ۴۰ میلیون نفر مستقیماً با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

او ادامه داد: تاثیر گذار ترین و وسیع ترین نهاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت است زیرا اگر بخواهیم از آسیب های اجتماعی که بیشترین مشکلات را در سطح جامعه به لحاظ تعلیم و تربیت برای نظام ایجاد میکند پیشگیری کنیم که بعداً هم دردسرهای برای دستگاه قضا، نیروی انتظامی ایجاد نکند، دستگاه تعلیم و تربیت پیشگام است.

محمد رضا کمالی افزود : یکی از اتفاق های خوبی که هر ساله شور و نشاطی در سطح جامعه ایجاد میکند همین شروع سال تحصیلی و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید است. رفع کاستی‌ها و آماده کردن فضای مدارس به نحوی که زمانی دانش‌آموزان وارد مدرسه می شوند، متوجه تغییر و تحولاتی در فضای آموزشی شوند، این مهم باعث افزایش روحیه، نشاط و شادابی در دانش آموزان می شود.

او افزود: در آموزش و پرورش هر ساله حضور تمام دستگاه ها را در شروع سال تحصیلی شاهد بوده ایم و ناحیه ۷ ویژگی های خاصی که دارد که پروژه مهر و شروع سال تحصیلی مقداری دشوارتر می کند زیرا ما شاهد افزایش جمعیت چشمگیری در ناحیه هفت (منطقه الهیه و انتهای قاسم آباد) هستیم . در طی ساله اخیر حدود پنج هزار تا شش هزار نفر به جمعیت دانش آموزی ناحیه افزوده شده است و در طی چهار سال اخیر جمعیت دانش آموزی ناحیه هفت از ۶۷ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده که قطعاً این امربه لحاظ فضای آموزشی و نیروی انسانی امکانات فراوانی را می طلبد.

کمالی گفت: ما توانستیم با همه کم و کاستی ها و سختی ها در ساماندهی دانش آموزی، فضای آموزشی، ثبت سناد دانش آموزی و کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی به خوبی عمل کنیم.

او افزود: امسال ما شاهد افتتاح ۸ تا ۱۰ پروژه در آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد خواهیم بود اعم از4 فضای آموزشی مستقل و بین ۲ تا ۴ سوله برای هنرستان ها و 2 فضای ورزشی. 8 مورد از این پروژه ها با مشارکت خیرین و دو پروژه از اعتبارات دولتی است.

وی خاطر نشان کرد : زنگ شروع سال تحصیلی استان همزمان با آن زنگ ایثار و شهادت در ناحیه هفت مشهد مقدس نواخته می شود.

وی درمورد مقارن شدن هفته دفاع مقدس و اغاز سال تحصیلی افزود: زنگ ایثار وشهادت نیز در همین ناحیه زده می شود و این مسئله مطلبد که در این مراسم یادی هم از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم داشته باشیم؛ در همین راستا مدارس در اغاز امسال مزین به تمثال شهدا می شوند و در این برنامه یکی از اعضای خانواده شهید سنجرانی که امسال به نام ایشان مدرسه نیز افتتاح شد حتما حضور خواهند داشت .انشالله که بتوانیم در زمینه اشنا کردن دانش اموزان با الگو های ایثار و انسانیت گامی بزرگ در راستای رسالت پرورشی خود برداریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار