افتتاح ۹۴ طرح و پروژه عمرانی شهرستان تفت به مناسبت هفته دولت درشهرستان تفت

یزد(پانا)-سرپرست فرمانداری شهرستان تفت در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: در هفته دولت 94 طرح و پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 654 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۹۴ طرح و پروژه عمرانی شهرستان تفت به مناسبت هفته دولت درشهرستان تفت

"علیرضا نوکار" در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت 94 طرح و پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 654 میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح این پروژه ها ، 78 اشتغال جدید در شهرستان به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: از این تعداد 53 پروژه بااعتباری دهیاری‌های شهرستان به مرحله بهره‌برداری می رسد.
نوکار به اهمیت نقش خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی بیشتر و بهتر به مردم اشاره و بیان نمود: اطلاع‌رسانی مناسب از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها وادارات دولتی و بیان نقایص باعث افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان تفت اولویت اول خود را حل مسائل و مشکلات کم‌آبی در شهرستان تفت بیان و اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح بزرگ آب‌رسانی به مناطق روستایی شهرستان و بهره‌برداری از دو طرح آب‌رسانی سانیج و غدیر در دهه فجر بخش زیادی از مشکلات کم‌آبی در شهرستان تفت رفع خواهد شد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان تفت دومین اولویت خود را اشتغال‌زایی و کاهش آمار بیکاری شهرستان تفت عنوان و گفت: در سطح کارگری، شهرستان درزمینهٔ اشتغال شرایط مطلوبی دارد اما در بخش تحصیلات دانشگاهی با مشکل روبرو هستیم و با اجرای صحیح طرح کارورزی این مشکل تا حدودی رفع خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با توجه به باغشهر بودن شهرستان سعی خواهد شد با سرمایه‌گذاری در صنایع پاک و کم آلاینده و رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی به نقطه مطلوبی درزمینهٔ اشتغال برسیم.
نوکار با استقبال از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری خاطرنشان کرد: در سند توسعه شهرستان بر روی مقوله گردشگری تأکید زیادی شده و باید از پتانسیل بخش خصوصی درزمینهٔ رونق صنعت گردشگری در شهرستان استفاده بهینه شود.
"علیرضا نوکار" جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را یکی دیگر از برنامه‌های خود عنوان و تصریح نمود: با ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع‌دستی و مشاغل خانگی، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فصلی، ایجاد صنایع تبدیلی و تغییر شیوه کشت و تبلیغ بر روی کاشت گیاهان کم آب خواه و اجرای طرح‌های آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار شرایط را برای حضور روستاییان در زندگی مناسب در مناطق روستایی مهیا خواهد شد.
نوکار به برنامه خود در حوزه سلامت اشاره و اظهار داشت: در حوزه سلامت با توجه به مشکلات دولت در تأمین اعتباری پروژه‌ها سعی در استفاده از پتانسیل خیری در شهرستان خواهیم داشت و اقداماتی را در این راستا در مدت مسئولیت خود انجام داده‌ام.
سرپرست فرمانداری شهرستان تفت به بیان دیدگاه خود در حوزه ورزش پرداخت و افزود: در حوزه ورزش سعی بر تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام داریم و با توجه به محدودیت تعریف پروژه جدید، تکمیل مجموعه‌های ورزشی آزادی و چمران تفت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
نوکار خاطرنشان کرد: نظارت و ارزیابی مدیران دستگاه‌های شهرستان و بازدیدهای سرزده از ادارات یکی دیگر از برنامه هایم در سطح شهرستان است و این بازدیدها تا دست یابی به شرایط مطلوب ادامه خواهد یافت
وی به ارتباط و تعامل سازنده با ائمه جمعه و جماعات، خبرنگاران شهرستان، گروه و تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره و اظهار داشت: سعی خواهیم کرد با همیاری و همکاری همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی شهرستان و با دریافت نظرات و پیشنهاد‌ها و انتقادات سازنده گام‌های مؤثری به‌منظور توسعه شهرستان تفت برداریم.
نوکار از افزایش نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرستان تفت خبر داد و خاطرنشان کرد: نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهر و روستاها افزایش پیدا خواهد کرد و به مدیران ذی ربط تذکرات لازم پیرامون افزایش نظارت بر روی پروژه‌های عمرانی داده‌شده است.
نوکار در پاسخ به سؤالی پیرامون ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت های قانونی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری و برخورد قانونی با متخلفین صورت گیرد.
سرپرست فرمانداری در پاسخ به مشکل مطرح‌شده مربوط به کاهش فشار آب در بعضی از نقاط شهر تفت افزود: در تابستان امسال شاهد افزایش 25 درصدی مصرف آب در شهر تفت بودیم و با توجه به عدم تأثیرگذاری بارش‌های بهاره بر میزان آب دهی چاه‌های تأمین آب شرب و هم چنین منابع محدود آبی شهرستان در بعضی از نقاط با کاهش فشار آب روبرو بودیم که پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز حفر چاه‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان تفت از شروع فعالیت ستاد انتخابات شهرستان خبرداد و بیان نمود: امیدواریم در اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور باشکوه مردم باشیم و ستاد انتخابات شهرستان با برگزاری جلسات کارشناسی، در حال آماده سازی شرایط مناسب، برای برگزاری این انتخابات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار