مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

هدف از برگزاری کلاس‌های آمادگی نوآموزان مناطق دو زبانه توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان است

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد با هدف توسعه عدالت آموزشی ،کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه شهری، روستایی ،عشایری و کودکان افغانستانی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۹۴۹۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری کلاس‌های آمادگی نوآموزان مناطق دو زبانه توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان است

حمید رضا رخشانی در بازدید از روند برگزاری کلاسهای آمادگی در مدارس ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۲زاهدان اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده نمودن نوآموزان برای ورود به دبستان ،توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان از مهمترین اهداف این برنامه است.

او افزود: کلاسهای آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه و کودکان افغانستانی به مدت 100ساعت در شهریور ماه در سراسر استان برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: این کلاس‌ها فرصتهای عادلانه آموزشی را برای کودکان دارای زبان و گویش های غیر فارسی به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر فراهم می‌کند.

او با اشاره به اینکه دراین دوره از کلاسها ،بیش از ۴ هزار نوآموز ایرانی مناطق دوزبانه و ۵۰۰ نوآموز افغانستانی شرکت دارند، خاطرنشان کرد: مدارس ابتدایی مجری برگزاری این کلاس ها هستند.

رخشانی بیان کرد: از طریق برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مناسب و هدفمند تمام نوآموزان با گذراندن این دوره، آمادگی لازم را برای ورود به دبستان بدست می آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با برگزاری این دوره ۱۰۰ ساعته در صدد آن هستیم تا با کاهش آسیب‌های اجتماعی و آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان در پایه اول، باعث ایجاد آرامش در کلاس و فرصت‌های برابر آموزشی در مدارس باشیم .

او در پایان افزود: کلاسهای آمادگی فقط برای نوآموزانی تشکیل می شود که در سال تحصیلی موفق به حضور در کلاس های یکساله پیش دبستانی نشده و از آموزش های این دوره باز مانده‌اند و مهرماه 98برای اولین بار به پایه اول دبستان خواهند رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار