کادرسازی و توانمندسازی در حوزه مد و لباس برای اولین بار در اصفهان

اصفهان (پانا) - اصفهان بزرگترین تولیدکننده پارچه کشور است. برگزاری همایش ها و کارگاه ها با محوریت مد و لباس، برگزاری نشست های تخصصی این حوزه، رونمایی از نخستین منشور مد و لباس اصفهان، برگزاری نخستین نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی در اصفهان از جمله فعالیت‌های انجام‌شده برای احیای حوزه مدل و لباس اسلامی و ایرانی است.

کد مطلب: ۹۴۹۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کادرسازی و توانمندسازی در حوزه مد و لباس برای اولین بار در اصفهان

برگزاری نمایشگاه مد و لباس نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی در مقابل فرهنگ بیگانه دارد، بنابراین یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر نیازهای فرهنگی، توجه به موضوع مد و لباس ایرانی اسلامی است. نوع پوشش ظاهری، هویت فکری و عقیدتی یک ملت را نشان می‌دهد، و طراحان توانمند و هنرمند می‌توانند بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی خود طراحی مد و لباس داشته و مطابق با ذائقه جوانان آن را به بازار عرضه کنند.
به همین منظور لیلا لندی، مدیر دفتر تخصصی بانوان آفتاب اظهار کرد: شهریورماه سال گذشته در همایشی اولین منشور مد و لباس اسلامی و ایرانی در اصفهان توسط دفتر امور بانوان استانداری، اداره کل ارشاد اسلامی استان و دفتر تخصصی بانون آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی شد.
وی ادامه داد: بعد از آن چند نمایشگاه مد و لباس برای ارائه الگوی لباس جشن تولد، کودک، جشن تکلیف، عروس و مناسبت ها برگزار شد که مورد استقبال عموم قرار گرفت و لباس‌های مفهومی و ظرفیت های شهر شناسایی گردید.
مدیر دفتر تخصصی بانوان آفتاب با بیان اینکه در این یک سال ظرفیت ها شناسایی و شبکه سازی شدند، بیان کرد: اکنون برای اولین بار در اصفهان به دنبال کادرسازی و توانمندسازی افراد در حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی هستیم.
وی با بیان اینکه نشست تخصصی طراحان لباس همراه با نمایشگاه تصویری برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه با همکاری موسسه فرهنگ و هنر دانش‌آرا و دفتر تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان چهارشنبه 6 شهریورماه از ساعت 9:30 تا 11:30 در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار