مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برخورداری آموزش و پرورش ازمنابع سرشارفرهنگ سازی وتولید علم

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امروزه آموزش و پرورش، به برکت اسلام و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، دارای پتانسیل های فراوان و منابع سرشاری برای فرهنگ سازی، تولید علم و تربیت نسلی مومن، متعهد، کارآمد و دریک کلام انسان کامل است.

کد مطلب: ۹۴۹۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برخورداری آموزش و پرورش ازمنابع سرشارفرهنگ سازی وتولید علم

محمد علی واقعی صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره الگوهای برتر تدریس درس شیمی کشور در سالن دبیرستان مصلی نژاد بیرجند اظهار کرد: با فکرو منش معلمان هنرمند، با ایمان، شریف و فرهیخته استعداد دانش آموزان شناسایی و هدایت شده؛ و مزرع دستگاه تعلیم و تربیت را آباد و پربار می سازد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب((مدظله العالی))، مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور را برخورداری از نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی دانست و تصریح کرد: رسالت مابه عنوان خادمین آموزش و پرورش ایران اسلامی تلاش و فعالیت جهادی با استفاده از سند تحول بنیادین در راستای تحولی عظیم، در نظام تعلیم و تربیت برمبنای آموزه های دینی و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اجرای طرح هایی مبتکرانه همچون جشنواره تدریس برتر را عامل مهم برای دستیابی معلمین به روش‌های نوین تدریس و رقابت سالم علمی بین دبیران برای کشف استعداد دانش‌آموزان دبیران برشمرد و افزود: برگزاری این گونه جشنوراه ها کاربست نظریه‌های یادگیری در تدریس، فراهم آوردن صلاحیت علمی و حرفه‌ای دبیران، ایجاد بروز زمینه خلاقیت و نوآوری در میان دبیران را به وجود می آورد.

واقعی ادامه داد: بی شک در آموزش و پرورش، کماکان کلیدی‌ترین و موثرترین عامل، معلم و توانمندی‌ها، مهارت‌ها و ابتکارات اوست که می‌تواند بهترین سطح تأثیر را بر گروه‌های هدف داشته باشد.

وی، با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سایه تعامل سازنده همه دستگاه های اجرایی، اضافه کرد: ما از فرصت بدست آمده در این فرایند رقابتی سالم استفاده کرده؛ با تکیه بر روش های فعال و موثر همکاران بزرگوار شرکت کننده به تبادل تجربیات و یافته های نوین در فرایند تعلیم و تربیت پرداخته و از این هم افزایی در راستای کیفی سازی جریان تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب بهره می گیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، انتقال تجربیات، توانمندسازی دبیران و بهبود فرایند یاددهی- یادگیری را از بزرگترین ثمرات این جشنواره ها دانست و ابراز داشت: درجشنواره الگوهای تدریس برتر می‌توان فهمید که تا چقدر به اهدافمان رسیدیم و اگر با اهداف فاصله داریم سعی کنیم کاستی‌ها را جبران کنیم تادر برنامه ‌های بعدی موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار