رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای ساماندهی پسماند

ساری (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که دولت در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی پسماند در لایحه بودجه قرار داد که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. ‎

کد مطلب: ۹۴۷۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای ساماندهی پسماند

عیسی کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه همایش گرامیداشت دریای خزر در بابلسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اگرچه این بودجه به نسبت نیازمندی‌ها برای ساماندهی پسماند ناچیز است، ولی همین اعتبار نیز در اختیار وزرات کشور قرار گرفته تا با هماهنگی محیط زیست برای ساماندهی پسماند به خصوص در استان‌های حاشیه خزر هزینه شود.

او افزود: دولت ۲ سال پیش در لایحه بودجه سال ۹۶ نیز ۱.۳ میلیارد دلار اعتبار ارزی برای این بخش در لایحه بودجه قرار داده بود که به دلایلی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار نگرفت.

رئیس سازمان محیط زیست کشور محدودیت اعتباری را دلیل اصلی برای به نتیجه نرسیدن زودهنگام طرح‌های ساماندهی پسماند به خصوص در استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران دانست و اظهار داشت: براساس قانون عمده تامین اعتبار ایجاد نیروگاههای زباله سوز در حیطه وظایف شهرداری‌ها قرار دارد و دولت نیز به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

کلانتری ادامه داد: در استان‌های شمالی کشور به دلیل راندمان پایین نیروگاه‌های زباله سوز در تولید انرژی تمایلی از سوی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود ندارد و به همین دلیل نیز پروژه‌های در دست اجرا در این استان طولانی شد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به آلودگی دریای خزر بخش زیادی از این آلودگی را پسماندهای شهری، صنعتی و رودخانه‌ها دانست و گفت: برنامه ما ساماندهی پسماند به‌خصوص در حاشیه خزر است.

همایش گرامیداشت روز دریای خزر امروز پنج شنبه با حضور سفرای آلمان، ایتالیا، روسیه و قزاقستان، رییس سازمان محیط زیست کشور و استاندار مازندران در بابلسر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار