چگونگی پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی سال 97 از زبان سرپرست وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که پاداش بازنشستگان سال 97 در دو قسط و در اواخر مرداد و اواخر شهریور پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۶۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی سال 97 از زبان سرپرست وزارت آموزش و پرورش

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با پانا که یکشنبه‌گذشته در جریان بازدید از این خبرگزاری انجام شد، در این باره گفت: «سال گذشته پاداش بازنشستگان سال 96 در سه قسط پرداخت شد اما امسال در اوج محدودیت‌های اقتصادی پاداش بازنشستگان سال 97 در دو نوبت و در اواخر مرداد و اواخر شهریور پرداخت می‌شود.»

او همچنین در توضیح اظهارات مطرح‌شده درباره افزایش حقوق فرهنگیان گفت: «من بحث اجرای طرح رتبه‌بندی و طرح معلم تمام‌وقت را مطرح کردم و گفتم که اجرای این طرح‌ها باعث افزایش حقوق فرهنگیان می‌شود.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای طرح معلم تمام‌وقت افزود: «تا امروز ۱۰ هزار نیرو وارد طرح معلم تمام‌وقت شدند و بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق آن‌ها اضافه شده است. پیش‌بینی ما این است که ۱۰۰ هزار نفر دیگر تا اول مهر متقاضی حضور در طرح معلم تمام‌وقت شوند و حقوق آنها نیز بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.»

حسینی گفت: «شاید سوال ایجاد شود که اعتبار این افزایش حقوق از کجا تامین می‌شود؟ در جواب این سوال باید بگویم که این مبلغ اکنون به عنوان حق‌التدریس به معلمان شاغل پرداخت می‌شود. ما امروز بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار ساعت حق‌التدریس به معلمان شاغل پرداخت می‌کنیم و اگر معلمان شاغل بپذیرند که داوطلبانه شش ساعت به زمان تدریس اضافه شود مبلغی به عنوان فوق‌العاده شغلی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه صحبت های خود به اجرای طرح رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: «من بارها گفته‌ام که طرح رتبه‌بندی را در قالب دو هزار میلیارد تومان اختصاص‌یافته به آن [در بودجه 98] به انجام خواهیم رساند. این دو هزار میلیارد نیز هم اکنون در حساب ما وجود دارد و تا اول مهر به احکام معلمان وارد می‌شود. اما بارها نیز توضیح دادم که رتبه‌بندی واقعی مبلغ بالاتر از این را می‌طلبد و باید از مسیر لایحه به مجلس برود و در آنجا تصویب شود. ما در حال انجام این کار هستیم اما این دو هزار میلیارد فعلی در راستای طرح رتبه‌بندی به حقوق معلمان اضافه خواهد شد.»

او ادامه داد: «من تا چیزی به مرحله اجرا نرسد از آن صحبت نمی‌کنم. وقتی از افزایش حقوق دانشجو معلمان صحبت کردم یعنی این کار را انجام داده‌ایم و این مبلغ را از ۸۰۰ هزار تومان به یک میلیون و 560 هزار تومان افزایش دادیم. وقتی صحبت از پایان مدارس خشت و گلی کرده‌ام یعنی این کار در حال انجام است و تا اول مهر 400 مدرسه خشت و گلی بازسازی می‌شوند.»

حسینی گفت: « قبل از اینکه از پایان بخاری‌های نفتی صحبت کنیم، ۱۰۰ میلیارد اعتبار آن را تعیین کردیم و امروز بخاری‌های نفتی ۲۴ هزار کلاس درس یکی پس از دیگری جمع‌آوری و با بخاری‌های هوشمند جایگزین می‌شود. اگر گفتیم تا اول مهر دو هزار مدرسه و ده هزار کلاس درس را تحویل می‌دهیم یعنی آنها را ساخته‌ایم و در مرحله رنگ‌آمیزی قرار دارند و تا اول مهر آن‌ها را تحویل می‌دهیم.»

او ادامه داد: « از ۱۴۰۰ مدرسه‌ای که در سیل آسیب دیده است، ۱۳۱۰ مدرسه تا اول مهر آماده می‌شود. من این کلاس‌ها را دیده‌ام و می‌دانم که تا اول مهر آماده می‌شوند. مدارس بالای پنج کلاسه نیز تا عید آماده می‌شوند. قبل از اینکه بگوییم امسال یک دانش‌آموز بدون کتاب به مدرسه نمی‌رود، 140 میلیون کتاب درسی را چاپ کردیم و به استان‌ها فرستاده‌ایم و این کتاب‌ها هم اکنون در انبارها وجود دارد.»

در نظام تعلیم و تربیت نباید هیچ گاه به کار‌های هیجانی و تعجیلی روی آورد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که «تجلیل شما و همکارانتان از برگزیدگان کنکور تناقضی با برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای کنکورزدایی ندارد؟» گفت: «ما طبق سند تحول بنیادین به دنبال کنکورزدایی و خروج از بار سنگین آموزش‌زدگی، حافظه‌‌محوری و سطحی‌نگری در نظام تعلیم و تربیت که برای دانش‌آموزان استرس تولید می‌کند، هستیم اما تا زمانی که کنکور باشد و بچه‌های ما در کنکور شرکت کنند، تلاش کنند و موفق باشند آن‌ها را تشویق می‌کنیم.»

او ادامه داد: «در نظام تعلیم و تربیت نباید هیچ گاه به کار‌های هیجانی و تعجیلی روی آورد. نگاه درست این است که به صورت تدریجی و آرام در نظام تعلیم و تربیت کنکورزدایی شود. اکنون ما در شورای سنجش و کنکور که متشکل از بنده، وزیر علوم و وزیر بهداشت است تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به سوی زدودن کنکور از طریق احتساب عملکرد تحصیلی پیش ببریم و تاثیر نمره تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور را که از ۳۰ درصد آغاز شده به ۱۰۰ درصد برسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار