پیام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به مناسبت روز خبرنگار

تهران (پانا) - به مناسبت هفدهم مرداد و روز خبرنگار مهدی نیکدل، مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پیامی ضمن تبریک این روز به خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی، از تمایل خود به گسترش تعامل با خبرنگاران و رسانه ها در راستای پاسخگویی و شفافیت حداکثری خبر داد. 

کد مطلب: ۹۴۵۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به مناسبت روز خبرنگار

متن کامل پیام مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است:

بسمه تعالی

فرا رسیدن روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه و زحمتکشان این عرصه مهم و اثربخش تبریک عرض می‌کنم. روزی که اگرچه صاحبان اصلی آن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هستند، اما به نوعی محدود به ایشان نمی‌شود و به هر شهروندی که در معرض خبر است، چه به عنوان سوژه، چه به عنوان شهروندخبرنگار، چه به عنوان مخاطب خبر و چه به عنوان کسی که در این دنیای به هم پیوسته و شبکه‌ای به نوعی متاثر از خبر می‌شود، مربوط است.
آنچه به حکم سال‌ها تجربه کاری در عرصه‌های مختلف مدیریتی آموخته‌ام، افزایش روزافزون اهمیت خبر، چگونگی مدیریت آن و تاثیر آن بر توسعه، شفافیت و بهبود عملکرد سازمان‌های مختلف است.
نمی‌توان در دنیای جدید وارد حوزه‌های مدیریتی شد و از خبر و خبرنگار گریخت. نمی‌توان داعیه فسادزدایی و توسعه داشت و از خبرنگاران برای شفافیت هر چه بیشتر یاری نگرفت. و البته نمی‌توان وارد این دریا شد و تر نشد. دنیای خبر، دنیای بزرگی است که باید الزامات آن را هم پذیرفت.
یکی از این الزامات، تلاش برای نشان دادن سره از ناسره و شایعه از واقعیت است. خبر مدرن، مانند هر پدیده مدرن دیگر دارای تبعات مختلف است و یکی از این تبعات افتادن به دریای پرتلاطم شایعات و نیمه‌راست‌ها و نیمه‌دروغ‌های پیچیده‌ای است که نهایتا می‌تواند تصویر واقعی از خبر را مخدوش کند.
این جا، جایی است که مدیریت به ناچار خبرنگاری ضمنی می‌شود و خبرنگار ناگزیر از دانش حوزه‌ای می‌شود که اخبار آن را پوشش می‌دهد.
بی‌اغراق، امروز یکی از رسالت‌های اصلی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را تقویت این رابطه بین مدیریت موسسه و کلیه شرکت‌های تابعه آن با خبرنگارانی می‌دانیم که انتظار می‌رود آنها نیز بر مسایل حوزه خود اشراف کافی داشته باشند. در روز خبرنگار، تاکید مدیریت موسسه بر این است که یکی از حقوق ذینفعان و به خصوص فرهنگیان عضو، قرار گرفتن آنها در جریان کامل‌تر اخبار موسسه و ورز خوردن این اخبار در عرصه نقد و نظر کارشناسان و خبرگان است. به بیان ساده‌تر، یکی از برنامه‌های اصلی موسسه برای افزایش اعتماد عمومی و به خصوص فرهنگیان، شفافیت خبری است. سایر اقدامات شفافیت‌ساز اقتصادی نیز منوط به اطلاع‌رسانی عمومی است که تا انجام نشوند، وافی به مقصود نخواهند بود.
لذا با تبریک مجدد روز خبرنگار به همه خواهران و برادران تلاش‌گر در این عرصه مقدس، دست یاری به سوی ایشان دراز کرده و آمادگی خود را برای افزایش هرگونه تعامل حرفه‌ای و شفاف و سالم با این عزیزان اعلام می‌داریم.
در خاتمه اعلام می‌دارد، به سهم خود تلاش می‌کنیم تا از سختی‌هایی که خبرنگاران در انجام ماموریت خطیر خود دارند با رویکردهایی چون در اختیار گذاشتن سهل و سریع اطلاعات مورد نیاز و شفافیت‌سازی عملکردها بکاهیم و در کنار ایشان، گام‌های بلند اعتمادبخش و امیدآفرین برای آحاد جامعه و به خصوص فرهنگیان شریف کشور برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار