معاون وزارت بهداشت

۲۵ درصد جمعیت ایران تا ۳۰ سال آینده سالمند می‌شوند

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت جمعیت ایران به سمت سالمندی پیش می رود. سالمندی جمعیت در سال های آتی یکی از مشکلات اصلی کشور است و تا ۳۰ سال آینده بیش از ۲۵ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۹۴۲۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ درصد جمعیت ایران تا ۳۰ سال آینده سالمند می‌شوند

به گزارش سایت وزارت بهداشت، علی رضا رئیسی افزود: جمعیت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و ما به دنبال شناسایی گلوگاه های کاهش جمعیت و افزایش تولدها هستیم.

وی با بیان اینکه نیازمند افزایش سطح سواد سلامت مردم هستیم یادآورشد: با افزایش سطح سواد سلامت، مردم از سلامت و حقوق خود اطلاع کافی خواهند داشت.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: توجه دولت به بخش بهداشت شعار تمام دولت ها در ادوار مختلف است. در دولت آقای روحانی حوزه سلامت جزو اولویت های اصلی دولت قرار گرفت، به صورتی که می توان گفت جزو ۵ اولویت اصلی دولت قرار دارد، در حالی که قبلا به این صورت نبود.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در شهرها و حاشیه های شهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت. یک سوم اعتبارات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت قرار دارد.

رئیسی گفت: پویش ملی کنترل فشار خون برای وزارت بهداشت آموزه های خوبی به همراه داشت، زیرا پرفشاری خون هر ساله باعث مرگ و میر ۹۷ هزار ایرانی می شود و در کنار آن بیماری های قلبی و عروقی و نارسایی کلیه نیز تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر خود می کند.

وی ادامه داد: شناسایی دو میلیون فرد دارای فشار خون بالا از اهداف اولیه این طرح بود. ایران ۳۸ تا ۳۹ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال دارد و ما در این پویش ملی توانستیم بیش از ۳۰ میلیون نفر را از لحاظ فشار خون مورد پایش قرار دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در طول یک ماه که طرح ملی کنترل فشار خون آغاز شد، اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفت. بعد از شروع یک هفته از کار، روزانه یک میلیون فشار خون در کشور به ثبت رسید و فشار خون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت شد که باعث شد دو میلیون و ۷۶۰ هزار بیمار فشار خونی جدید شناسایی شود.

رئیسی درباره تعداد بیماران HIV مثبت در کشور نیز گفت: هم اکنون حدود ۵۹ هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور داریم که حدود ۳۸ هزار نفر از این افراد تحت درمان قرار دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در مورد HIV ما به دنبال اجرای برنامه ۹۰۹۰۹۰ هستیم، در این برنامه باید ۹۰ درصد بیماران HIV مثبت شناسایی شوند و سپس ۹۰ درصد از بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار بگیرند و ۹۰ درصد از افرادی که تحت درمان قرار گرفته اند، بهبود یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار