مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد

تلاش برای رونمایی از مجموعه نهم رشته‌های کاردانش

آذرکیش: بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین، ‌طرح ایران مهارت به دوره متوسطه دوم تسری پیدا می‌کند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش اظهار امیدواری کرد در بازه زمانی تعیین‌شده و با کمک دستگاه‌های متولی مهارت، مجموعه نهم رشته‌های کاردانش تکمیل و رونمایی شود.

کد مطلب: ۹۴۲۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای رونمایی از مجموعه نهم رشته‌های کاردانش

سیدمصطفی آذرکیش درباره به‌روزرسانی رشته‌های مهارتی و کاردانش به پانا گفت: «بر اساس برنامه‌های طراحی‌شده به‌طور مستمر رشته‌ها را به‌روزآوری و رشته‌های جدید را اضافه می‌کنیم. به استناد این موضوع و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش پیگیر تکمیل مجموعه نهم رشته‌ها هستیم.»

او ادامه داد: «اکنون مجموعه نهم رشته‌ها سیکل و فرآیند تصویب خود را طی می‌کند و در کنار مجموعه رشته‌های هنرستان‌های کاردانش، طرح ایران مهارت پودمان‌ها و استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای را در حال اجرا دارد.»

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش از تحت پوشش قرار گرفتن حدود 20 درصد از دانش‌آموزان متوسطه اول در طرح ایران مهارت در تمام استان‌ها خبر داد و افزود: «بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین و تأکید بر آموزش مهارت برای تمام دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی، این طرح به دوره متوسطه دوم نیز تسری پیدا می‌کند که هنوز آغاز نشده است اما طرح‌هایی مانند طرح خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی یا درس کارآفرینی در متوسطه نظری در راستای مهارت‌آموزی در حال اجرا هستند.»

آذرکیش ادامه داد: «امیدوار هستیم در بازه زمانی تعیین‌شده و با کمک دستگاه‌های متولی مهارت، بتوانیم مجموعه نهم رشته‌ها را تکمیل کنیم. بخشی از استانداردها و پیشنهادها درباره این مجموعه آماده‌ شده که قرار است در شورای عالی آموزش‌وپرورش نهایی شود.»

او در ادامه صحبت‌های خود درباره اینکه آیا مجموعه نهم رشته‌ها به مهر امسال می‌رسد؟ گفت: «اگر این رشته‌ها امکان اجرا داشته باشند برخی از آنان را در مهر امسال خواهیم داشت اما اگر امکان اجرا پیش نیاید، برای سال آینده از این مجموعه رونمایی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار