اختتامیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی استان ها برگزار شد

اصفهان (پانا) - آیین اختتامیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها در محل اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۱۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی استان ها برگزار شد

آیین اختتامیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها در سالن شهید آوینی اردوگاه شهید بهشتی اصفهان با حضور مسئولین وزارت آموزش، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان و سرپرستان دیگر استان ها برگزار شد. علیرضا نصر اصفهانی عضو محترم شورای اسلامی شهر اصفهان مهمان ویژه این مراسم بود.
در این مراسم که با تلاوت قرآن آغاز شد، به بیان نقاط ضعف و قوت شوراهای دانش آموزی در مباحث مختلف پرداخته شد که در پایان با صدور بیانیه شوراهای دانش آموزی برتر استان ها همراه شد.
متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
ما اعضای منتخب شوراهای دانش آموزی برتر استان ها ضمن تقدیر و تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش که خود را مفتخر به عضویت در خانواده بزرگ شوراهای دانش آموزی می داند و همچنین سپاس فراوان از معاونت پرورشی و فرهنگی،اداره کل فرهنگی و هنری،اردوها و فضاهای پرورشی که فرصت برگزاری این اردو ها را ایجاد نموده اند، اعلام می داریم:
1- ما دانش آموزان سراسر کشور به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی و فرهنگی در آموزش و پرورش و یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در مدرسه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیشتاز خواهیم بود و با تمام وجود در راه آرمان ها و دستاورد های انقلاب اسلامی تلاش خواهیم کرد.
2- ما در این همایش با هم عهد می بندیم برای پویایی،بالندگی،تاثیر گذاری و کارامدی بیشتر بر موانع و چالش های روبرو غلبه کنیم و در هر گفتار و اقدامی تنوع جامعه ایرانی را لحاظ کنیم. لذا با اتحاد، هم دلی و خود باوری در راه رسیدن به قله های افتخار در گام دوم انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
3- اقدام مطابق با قانون و رعایت قوانین مدنی و اجتماعی را لازم بهروزی خود،خانواده و جامعه می دانیم و ما اعتقاد داریم، اگر راهی برای توسعه باشد از مسیر قانون گرایی و التزام به قرارداد های عمومی می باشد. باید مراقب باشیم که خود محوری و منفعت های شخصی مارا به قانون گریزی وا ندارد.
4- مدد الهی را جتسجو می کنیم و از آستان حضرتش کمک میخواهیم و از آن بهره مند می شویم. هرگز از راستگویی چشم پوشی نمی کنیم و در مشورت با دیگران در همین راستا خود را ملزم می دانیم.
5- تلاش خواهیم کرد در هر سال یک مهارت جدید را یاد بگیریم و برای حقوق،آزادی ها و مسئولیت های جامعه مردم سالاری دینی خود ارزش قائل هستیم و به عنوان شهروندانی آگاه و مشتاق در فعالیت های سیاسی و اجتماعی بویژه در شوراهای دانش آموزی شرکت می کنیم تا صدایمان شنیده شود و رای ما شمرده شود.
6- آگاه کردن سایر دانش آموزان و شناساندن انقلاب اسلامی و دستاورد های آن بویژه بیانیه مهم راهبردی گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب را بعنوان منشور رسالت عملی خود می دانیم و نگاه در این فرصت تاریخی بیشتر از آن که گرامی داشتی و مناسبتی باشد، اعتقادی و عملی خواهد بود.
7- از مسئولین دستگاه تعلیم و تربیت درخواست می کنیم همانگونه که در زمان هشت سال دفاع مقدس جوانان میدان دار ایثار و مقاومت و مبارزه بودند، ما را باور کنند و در امور آموزشی،فرهنگی و تربیتی مدارس ما را یاور باشند تا خود را به اثبات برسانیم.
8- تقویت ایمان، بصیرت دینی و باور ارزش های نظام تعلیم و تربیت را سرلوحه کار خود قرار می دهیم و به وفاداری و حمایت آگاهانه از این ارزش اساسی از عمق جان توجه داریم و ظرفیت های آموزشی همراه با تشکل های دانش آموزی خود را برای جامعه پذیری و قبول مسئولیت های بزرگ را آماده خواهیم کرد.
نماینده های دانش آموزان کشور در همایش ملی شوراهای دانش آموزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار