در گفت‌وگو با پانا

مجتبی عابدینی: با تاریخ‌سازی انگیزه‌ام چند برابر شد؛ طلای المپیک توکیو را می‌خواهم

قرارداد سال گذشته‌ام ۹ میلیون تومان بود/ بزرگ‌ترین درد شمشیربازی ایران نداشتن سالن است

تهران (پانا) - مرد تاریخ‌ساز شمشیربازی ایران از افزایش انگیزه‌اش برای درخشش در المپیک توکیو، پس از کسب مدال تاریخی در مسابقات قهرمانی جهان خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی عابدینی: با تاریخ‌سازی انگیزه‌ام چند برابر شد؛ طلای المپیک توکیو را می‌خواهم

مجتبی عابدینی، شمشیرباز 35 ساله کشورمان، چند روز پیش، برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی ایران توانست به مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان برسد. این شمشیرباز که این روزها در مجارستان حضور دارد، در گفت‌وگو با پانا درباره سطح مسابقات جهانی گفت: این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است و سالی یک بار برگزار می‌شود، در واقع بعد از المپیک بالاترین سطح مسابقات شمشیربازی در دنیاست. خوشبختانه رقیبان بزرگی را در این مسابقه شکست دادم. حریفی از آلمان که از بهترین شمشیربازان دنیاست و شمشیربازی از روسیه که نفر اول کشورش و نفر چهارم دنیاست.

وی ادامه داد: تاکنون در کارنامه‌ام این مدال را نداشتم و برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی ایران یک شمشیرباز ایرانی موفق به کسب مدال مسابقات قهرمانی جهانی شد. قبل از اینکه به این مسابقات اعزام شوم نیت کرده بودم که اگر توانستم مدال بگیرم آن را به دو دختر و همسرم تقدیم کنم، خدا را شکر می‌کنم این اتفاق افتاد. در این چند وقت مسابقات مختلفی شرکت کردم و سه مدال برنز در مسابقات جام جهانی، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان گرفته‌ام ولی این مدال برایم جایگاه ویژه و خاصی دارد.

عابدینی با بیان اینکه انگیزه‌اش چند برابر شده است، اظهار کرد: من در المپیک ریو با اختلاف ناچیز سکوی سومی را از دست دادم، اما این بار توانستم برای نخستین بار روی سکوی جهانی بروم، قطعاً با این مدال قانع نیستم و به موفقیت‌های بیشتر فکر می‌کنم، با تاریخ‌سازی انگیزه‌ام بیشتر شده است.

وی درباره کسب سهمیه المپیک توکیو اظهار کرد: سهمیه حضور من در المپیک توکیو قطعی شده و هدف اصلی خودم کسب مدال طلا در المپیک 2020 است. این مدال را می‌خواهم. امیدوارم در توکیو خدا کمک کند تا به هدفم برسم. اکنون مهم‌ترین هدف ما این است که بتوانیم سهمیه تیمی کسب کنیم تا تعداد شمشیربازانی که در المپیک به میدان می‌روند افزایش پیدا کند و شانس چند برابری داشته باشیم.

عابدینی ادامه داد: من مدال مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردم و اکنون سال منتهی به المپیک است؛ ما چراغ خاموش به مسابقات جهانی آمدیم و چراغ خاموش هم مدال گرفتیم. همه تیم‌های بزرگ دنیا با امکانات فوق‌العاده در اینجا هستند، امیدوارم مسئولان ما را ببینند و بیشتر از این حمایت کنند. بزرگ‌ترین درد برای شمشیربازی این است که ما سالن نداریم و صداوسیما هم مسابقات ما را پخش نمی‌کند. این در شرایطی است که تیم‌های دیگر با چند نفر از قبیل ماساژور، روانشناس و ... در مسابقات حاضر می‌شوند.

مرد تاریخ‌ساز شمشیربازی ایران در مورد وضع مالی شمشیربازان ایرانی گفت: ما آدم‌های ناشکری نیستیم؛ اما لیگ بزرگی نداریم و تیم‌ها از لحاظ مالی ضعیف هستند. شمشیربازان ایرانی لایق این قراردادهای کم نیستند. قرارداد سال گذشته من تنها 9 میلیون تومان بود.

عابدینی در پایان گفت: در موفقیت یک فرد، تنها خودش ملاک نیست، مجموعه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا این اتفاق بیفتد، فدراسیون و پیمان فخری هم در راه کسب این مدال تاریخی به ما خیلی کمک کردند و باید از آنها تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار