اردوی پیشتازان فرصتی برای تثبیت منش های 12 گانه پیشتازان در رفتار دانش آموزان

شیراز (پانا) _ رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در روز پایانی اردوی استانی دختران پیشتاز و نخستین اردوی خبر گزاری پانا با اشاره به 12 منش پیشتاز  گفت : از آنجا که هر یادگیری نیازمند تمرین است تشکیلات پیشتازان سعی دارد با قرار دادن اردو  برای دانش آموزان فرصتی برای تثبیت منش های 12 گانه و نهادینه شدن آنها در رفتار و گفتار شما نسل آینده ایجاد کند.

کد مطلب: ۹۳۰۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اردوی پیشتازان  فرصتی برای تثبیت منش های 12 گانه پیشتازان در رفتار دانش آموزان

محسن کلاری سازمان دانش آموزی را یک خانواده بزرگ خواند و ادامه داد : در جوامع مختلف رسالت اجتماعی، فردی نیست بنابراین شما باید در مسیر چارچوب قانون جامعه و برای جامعه کارهای خود را انجام دهید و کارهای جمعی و گروهی را جایگزین کارهای فردی کنید.

کلاری با اشاره به به برگزاری اولین دوره کلاس های پانا همزمان با کلاس های پیشتازان تصریح کرد : خبرنگاران چشم آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی هستند، و در چارچوب اخلاق اجتماعی خبرها را منعکس و منتشر می کنند که این کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، خطاب به دانش‌ آموزان خبرنگار حاضر در اردو گفت: باید آموزش‌های خبرنگاری را به نحوی فراگیرید که بتوانید ضمن فعال شدن و پویایی بیشتر مناطق خود آموزه‌های خود را نیز به دیگران بیاموزید.

وی با بیان شعار هر مدرسه یک خبرنگار افزود : با توجه به اهمیت ویژه‌ی خبرنگاری هر مدرسه باید حداقل یک خبرنگار داشته باشد.

در ادامه دبیر مجمع مربیان فارس و کشور با تاکید بر شعارهای پیشتازان که عبارت‌اند از همدلی، همفکری و همکاری گفت : فلسفه ی اصلی سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی است و تمام اهداف این اردو ی 3 روزه رشد کردن ابعاد روحی و معنوی در هر فرد است.

سلمان علی محمدی با اشاره به ماده 13 اساس نامه دانش آموزی به معرفی ارکان سازمان دانش آموزی پرداخت و تصریح کرد : رکن اول سازمان را هیئت امنا تشکیل می دهند ، رکن دوم شورای برنامه ریزی است ، رکن سوم رئیس سازمان دانش آموزی و رکن چهارم شامل مجامع است.

وی مجامع را اتاق فکر و قلب تپنده سازمان دانش آموزی خواند و ادامه داد : فعالیت‌های دانش آموزان باید به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس گام دوم صورت گیرد.

او بیان کرد : یک دانش آموز پیشتاز ضمن توجه به ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین باید در مسیر گام دوم انقلاب قدم بردارد و فعالیت کند تا بتواند آینده ای درخشان داشته باشد.

اردوی استانی دختران پیشتاز از دوشنبه 24 تیرماه آغاز و چهارشنبه 26 تیرماه به پایان رسید.

خبرنگار : مهدیه پژاوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار