سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

سازمان دانش آموزی، یکی از جایگاه های پر اهمیت مهارت آموزی و تربیتی است

سمنان (پانا) - سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اهمیت تشکیلات پیشتازان در فعالیت های آموزش و پرورش و ارتقاء روحیه کارگروهی و مسئولیت پذیری دانش آموزان گفت: تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، یکی از ابزارهای مهم تربیتی است و سازمان دانش آموزی نیز یکی از جایگاه های پر اهمیت مهارت آموزی و تربیتی می باشد.

کد مطلب: ۹۲۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، یکی از جایگاه های پر اهمیت مهارت آموزی و تربیتی است

علی اکبر عرب خراسانی، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان، افزود: با فعالیت هایی که دانش آموزان در این تشکیلات از روی علاقه و اشتیاق انجام می دهند، به نوعی آمادگی لازم را برای قبول مسئولیت و شرکت فعال در فعالیت های اجتماعی در آینده بدست آورده و در راستای مسئولیت پذیری و انسان خوب بودن گام برمی دارند.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی، فراهم کننده حرکت تکاملی دانش آموزان در راستای تکالیف تحولی در دوره رشد است، گفت: ما در هر دوره ای از رشد، تکالیفی بر عهده ماست که سازمان دانش آموزی با توجه به رسالت و فضایی که دارد، در تمامی عرصه ها خصوصا در دوره های رشد و در موضوع انسجام تکالیف مهارت آموزی انسان، کمک بسیار بزرگی انجام می دهد.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که بحث استعدادیابی در دانش آموزان بسیار مهم است و باید به دانش آموزان این فرصت داده شود، خاطرنشان کرد: در فعالیت های سازمان دانش آموزی، دانش آموزان پیشتاز، می توانند خود را محک زده و در یک بستر اجتماعی، خودی نشان دهند که این امر، خالی از لطف و ارزش نیست.

عرب خراسانی با اشاره به اینکه تمامی موارد گفته شده، بدین معناست که سازمان دانش آموزی نیازمند توجه و همکاری بیش از پیش تمامی دوستان و همکاران ادارات آموزش و پرورش استان سمنان حتی با انتقال نوع نگاه، ابتکار، خلاقیت و افکار خود است، افزود: در صورت تحقق این امر، سبب می شود تا سازمان دانش آموزی از وضعیت فعلی چند قدم جلوتر رفته و شاهد پویایی ثمربخش این نهاد ارزشمند باشیم.

وی در پایان اظهارداشت: توجه جامع و همه جانبه، جزء نیاز، دغدغه ها و تفکرات ریاست سازمان دانش آموزی استان سمنان می باشد و ضرورت دارد تا از ظرفیت و پتانسیل سازمان دانش آموزی، به خوبی استفاده کنیم تا دانش آموزان علاقه مند به فعالیت در این تشکل، دچار رکود نشده و باعث رضایتمندی و شکوفایی آنان شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار