تکذیب دریافت آپارتمان از وزرا برای لغو استیضاح از سوی هیات رئیسه مجلس

عباسی: دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس از برخی وزرا درخواست آپارتمان کرده بودند

تهران (پانا) - هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادعای دریافت آپارتمان برای لغو استیضاح از سوی نمایندگان را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۹۲۹۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب دریافت آپارتمان از وزرا برای لغو استیضاح از سوی هیات رئیسه مجلس

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس مبنی بر درخواست آپارتمان در ازای انصراف از استیضاح وزرا اظهار کرد: «هیأت رئیسه مجلس این موضوع را در جلسه امروز بررسی و اعلام کرد که چنین چیزی صحت ندارد.»

او همچنین بیان کرد: «دو نفر از نمایندگان در دور فعلی مجلس از برخی وزرا درخواست دریافت آپارتمان را داده بودند که این نماینده آن را به موضوع انصراف از استیضاح ربط داده بود اما هیأت رئیسه این مساله را تکذیب می‌کند.»

ابوالفضل ابوترابی‌فرد، نماینده اصولگرای مردم نجف‌آباد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی که فارس آن را منتشر کرده بود، ادعا کرد که «برای استیضاح برخی وزرا در مجلس ما شاهد فسادهایی هستیم». او گفته بود: «در استیضاح وزرا لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده یعنی به نمایندگانی آپارتمان داده شده که استیضاح وزیر را منتفی کردند که این لیست به شورای نگهبان هم داده شده است؛ پس می‌بینیم که فساد این چنینی هم وجود دارد.»

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که این لیست مربوط به دوره قبل است یا خیر،‌ گفت: «مربوط به دوره‌های قبل و همین دوره هم هست یعنی فقط مربوط به دوره‌ قبل (مجلس نهم) نیست. لیستی از این افراد در مجلس وجود دارد که البته به شورای نگهبان هم داده شده است، در دوره قبل هم زیاد بود. بسیاری از رد صلاحیت‌ها هم به همین دلیل بوده است. قرائن و شواهد را که می‌بینیم متوجه می‌شویم که با توجه به گزارشات ارائه شده این موارد با گزارشات و مستند دیگر در شورای نگهبان دستگاه‌های امنیتی نظامی انتظامی و اطلاعاتی سازگار است.»

بعد از بیان این اظهارات، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس خواستار بررسی این موضوع و اعلام اسامی نمایندگان مدنظر ابوترابی‌فرد شد. پیش از این نیز پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در خانه ملت در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر خواستار افشای اسامی این نمایندگان از سوی ابوترابی‌فرد شده بود.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در واکنش به این اظهارات در جریان آخرین نشست مطبوعاتی خود گفته بود که اگر تخلفی وجود داشته باشد، شورای نگهبان آن را بررسی می‌کند ولی«این روزها همه ادعا می‌کنند که برای شورای نگهبان لیست فرستاده‌اند ولی ما نمی‌دانیم این لیست‌ها کجاست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار