داستان های باورپذیر، بر تربیت کودک تاثیر گذاری بیشتری دارند

کاشان ( پانا) - یک عضو کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: داستان ها هر چه باورپذیرتر باشند، بر تربیت و آینده کودک تاثیر گذاری بیشتری دارند و اگر بگوییم داستان ها می توانند شخصیت ساز باشند، اغراق نکرده ایم.

کد مطلب: ۹۲۷۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
داستان های باورپذیر، بر تربیت کودک تاثیر گذاری بیشتری دارند

فرمهر منجزی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد:گفتن و باز گفتن از ادبیات کودک و نوجوان و تاثیر خواندن کتاب در سنین کودکی بر توسعه و پیشرفت جامعه آینده هیچگاه تکراری نمی شود.

وی افزود: در زمینه اهمیت ادبیات کودک و نوجوان، آنچه را می توان با اطمینان گفت، تاثیر تجربه های زیسته نویسنده و شخصیت هایی که در داستان خلق می کند، بر تربیت کودکان است.

وی تصریح کرد: کودک و نوجوانِ کتابخوان شاید نیازی به تجربه کسب کردن در همه زمینه ها نداشته باشد زیرا آنها با خواندن کتاب های گوناگون تجربه به دست آمده شخصیتهای داستان ها را به دست می آورند و با شخصیت داستان همراه شده و در ماجراهایش شریک می شود.

عضو شورای کتاب کودک تاکید کرد: کودک و نوجوان کتابخوان در تشخیص و انتخاب درست بین نیکی و بدی، زشتی و زیبایی، مشارکت و تکرَوی و..... از کتاب ها تاثیر می پذیرد و آنها را با تمام وجود لمس می کند.

این مترجم کتاب کودک گفت:از این گلایه بگذریم که روز مرگ یک نویسنده روز ادبیات کودک نامیده شده است و چرا روز تولد نویسنده روز ادبیات کودک نشد؟ موضوع ادبیات و نقش و تاثیر آن بر دوره کودکی، موضوع مهمی است.

وی تصریح کرد: شخصیت کودک در سال های ابتدایی عمرش شکل می گیرد و برای شکل گیری شخصیتش نیاز به خوراک ذهنی دارد. آگاهی می خواهد. چه خوب است با خواندن کتاب های مناسبِ داستانی او را با شخصیت ها و ماجراهای مختلف آشنا کنیم.

منجزی افزود: باید با خواندن کتاب های خوب، این امکان را برای کودک فراهم کنیم که همراه شخصیت داستان در موقعیت های مختلف قرار گیرد. هر آنچه را نیاز است با کتاب و داستان به او بدهیم و عادتش بدهیم داستان زندگی خودش را همراه داستان های دیگر پیش ببرد.

به گزارش پانا، 18 تیرماه به مناسبت درگذشت مهدی آذر یزدی بنام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار