آغاز تولید لباس فرم دانش‌آموزی در بیش از 130 تولیدی فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آغاز کار تولیدی‌های پوشاک مدارس در فارس خبر داد و افزود: هم‌زمان با راه‌اندازی سامانه پوشاک مدارس، بیش از ۱۳۰ تولیدی مورد تایید در سامانه ثبت‌نام کرده‌اندو با توجه به سهمیه تولید پوشاک خود، کار دوخت را شروع کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۲۷۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تولید لباس فرم دانش‌آموزی در بیش از 130 تولیدی  فارس

محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: در راستای تحقق سندتحول بنیادین و راهکار ۵-۳ این سند مبنی بر طراحی و ارائه الگو، لباس و پوشش مناسب متنوع، زیبا و آراسته و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی برای دانش‌آموزان پسر و دختر و مطابق با بخشنامه‌ها و دستورالعمل اجرایی طرح مدیریت،ساماندهی و نظارت بر لباس فرم دانش‌آموزی از سوی مقام عالی وزارت به سازمان‌دانش‌آموزی سپرده شده‌است.

او افزود:در همین راستا کارگروه استانی به ریاست مدیرکل آموزش‌وپرورش، و با عضویت معاون پرورشی و فرهنگی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، مدیرسازمان دانش‌آموزی به عنوان دبیر کارگروه و نماینده تام‌الاختیار سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان، نماینده تام‌الاختیار اتحادیه اصناف، رئیس اداره حراست، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، رئیس اداره امور مشارکت‌های مردمی، نماینده اولیا دانش‌آموزان استان، رئیس اداره املاک، حقوقی و حمایت قضایی کارکنان استان و رئیس اداره روابط عمومی تشکیل شده‌است.

به گفته‌ی او بیش از ۱۵۰ تولیدی از سوی اتحادیه صنف خیاطان و پوشاک شهر شیراز و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس برای این طرح معرفی شدند که با حضور بازرسان دستگاه‌های متولی و نمایندگان سازمان صنعت و معدن و اتحادیه پوشاک از آنان بازدید بعمل آمد.

او گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ تولیدی در سامانه پوشاک عضو شده‌اند و سهمیه‌های تولید خود را دریافت و درحال آماده‌سازی پوشاک هستند همچون سال‌ گذشته از پانزدهم مردادماه شروع به تحویل لباس می‌کنند.

نرخ گذاری در موضوع پوشاک مدارس باتوجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از رونق تولید بر عهده خود تولیدکنندگان گذاشته شده است و نرخ مصوب شده از سوی اتحادیه صنف پوشاک و با تایید سازمان صنعت و معدن به اداره‌کل آموزش و پرورش فارس ابلاغ شده است.

کلاری از برگزاری جشنواره تولیدکنندگان برتر و مدارس برتر در مهرماه خبر داد و افزود: برای دستیابی به بهترین سلیقه و خلاقیت در بین طراحان و تولیدکنندگان با کمک اولیا و مدارس جشنواره تولیدکننده برتر را در مهرماه بگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه بحث با اشاره به موفقیت فارس در ساماندهی سرویس مدارس گفت: خوشبختانه تحولی که در بحث سرویس مدارس با نگاه تربیتی و الکترونیکی شدن روند کار در فارس رخ داد موجب شد تا امروز این طرح به کل کشور تسری یابد و مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس در کل کشور به نیز به سازمان دانش‌آموزی واگذار شود و سازمان دانش‌آ‌ِموزی به عنوان کارفرما و در کنار انجمن اولیا و مربیان به عنوان ناظر طرف قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی هستند.

او از ارائه طرحی جدید به شورای شهر برای سال تحصیلی پیش رو خبر داد و افزود: به منظور عادلانه‌تر کردن هزینه‌های سرویس و در صورت تصویب این طرح در شورا ، بازه‌های ۵ کیلومتری کنار می‌رود و هریک کیومتر برای هزینه‌ها محاسبه می‌شود

کلاری با بیان اینکه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ سالی با کمترین مخاطرات در حوزه سرویس مدرسه بوده است گفت: برنامه‌ریزی لازم برای سال تحصیلی آینده انجام شده و با توجه به تاکیدی که مدیرکل آموزش و پرورش بر رعایت تمام استانداردهای لازم دارد رانندگان فاقد کارت صلاحیت اجازه کار در این حوزه را ندارند.

کلاری در پاسخ به اینکه برخی رانندگان بیش از حد مجاز دانش‌آموز سوار می‌کنند، گفت: در سامانه سرویس مدارس شما امکان ثبت دانش‌آموزی بیش از حد مجاز برای یک خودرو را ندارید و اگر خودرویی بیش از ظرفیت دانش‌آموز سوار کرده در واقع غیرقانونی است و ما به کمک مردم و ناظرین و بازرسین خود این راننده‌ها را شناسایی میکنیم.

او با اشاره به اینکه بیش از 120 هزار دانش‌آموز به کمک 10 هزار و 500 راننده در سطح شهر شیراز به مدرسه می‌روند اظهار داشت: به دلیل گستردگی موضوع نظارت اولیا و کمک آنان در این زمینه و ارسال گزارش به سامانه‌های تعاملی این سازمان کمک می‌کنند که سرویس دهی به دانش‌آموزان و اولیا با رضایت بیشتری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار