تحصیل دانش آموزان ایلامی در "رشته های فنی و حرفه ای "32 درصد افزایش یافت

ایلام (پانا)_معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام از افزاریش 32 درصدی نرخ تحصیل دانش آموزان ایلامی در رشته های فنی و حرفه ای خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل دانش آموزان ایلامی در "رشته های فنی و حرفه ای "32 درصد افزایش یافت

حشمت اله وردی با بیان اینکه دانش آموزان این رشته ها می توانند بدون کنکور راهی مراکز آموزشکده های فنی و حرفه ای شده و تا سطح کارشناسی تحصیل خود را ادامه دهند، اظهار کرد: نرخ تحصیل دانش آموزان این استان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش سال ۹۴ معادل ۱۶ درصد بود که این رقم اکنون به ۳۲ درصد رسیده است.

معاون آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: جمعیت دانش آموزان پایه دوازدهم شرکت کننده در کنکور سراسری امسال در این استان کاهش یافته است، بطوریکه امسال از جمعیت ۱۵ هزار نفره شرکت کننده در کنکور سراسری چهار هزار و ۴۸۰ دانش آموز پایه دوازدهم بودند در حالیکه این رقم در سال گذشته بیش از پنج هزار نفر بوده است.

وی مهمترین علت کاهش جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم شرکت کننده در کنکور امسال را گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: ورود به دانشکده های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای بدون آزمون است.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام، امسال ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان) بوده و تنها ۱۵ درصد که مربوط به رشته های پر تقاضا بر اساس رقابت و نتیجه آزمون سراسری تکمیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار