دادستان اسلامشهر:اصحاب رسانه مطالبات قانونی از مسئولین در چارچوب قانون را داشته باشند

اسلامشهر(پانا) - دادستان اسلامشهر گفت : خبرنگاران و اصحاب رسانه در وضعیت اقتصادی نابرابر کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی که مظلوم واقع شده کمک کنند.

کد مطلب: ۹۲۶۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دادستان اسلامشهر:اصحاب رسانه مطالبات قانونی از مسئولین در چارچوب قانون را داشته باشند

یونس اسدی مقدم در نشست مسئولین حوزه قضایی اسلامشهربا اصحاب رسانه در دفتر ریاست دادگستری شهرستان اظهار داشت: در عرصه حساس،سرنوشت‌ساز و وضعیت جنگ تمام عیاراقتصادی درکشور بسر میبریم.

او بیان داشت:خبرنگاران و صاحبان قلم بایستی با دقت، ظرافت و حساسیت خاصی قانون و عدالت را رعایت و موجب تشویق و توانمندسازی عرصه‌های مختلف اقتصادی جهت رونق تولید درمقابله باتوطئه‌ها وترفندهای بنگاه‌های خبری استکبار جهانی بپردازند ونسبت به افزایش آگاهی همگان اهتمام ورزند.

دادستان اسلامشهر تصریح کرد:خداوندمتعال در قرآن کریم میفرماید، قسم به قلم و آنچه با او نوشته میشود و همین قلم و خبرنگاران درتاریخ نقش بسزایی داشته و دارند، چنان که درحادثه عاشور تبلیغات مسموم دربار معاویه، امام حسین (ع) را از دین خارج شده معرفی کرده و ماجرای کربلا را بوجود آورد و در حالتی دیگر افراد میگفتند، امام علی (ع) هم نماز میخواند.

او در ادامه افزود: خبرنگاران در رابطه با افزایش قدرت فهم و درک سیاسی مردم و تحلیل مسائل روز به مردم و ترسیم فضای جامعه به برادری و مهربانی و امیدواری به آینده و کمک به مردم توجه کنند .

او اذعان داشت: به مسئولین و خدمتگزاران خود حسن ظن داشته و مطالبات قانونی از مسئولین در چارچوب قانون حتما را رعایت کنید و قبل از اینکه حکم قطعی در مورد فرد مسئولی صادر نشده نسبت به تخریب وی اقدام نکنید و نقدها هم منصفانه باشد.

دادستان اسلام‌شهر تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با قانون مطبوعات، قانون جرایم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی آشنا باشند این در حالی است که متأسفانه بسیاری از اصحاب رسانه به‌دلیل عدم‌اطلاع از قانون دچار مشکلاتی می‌شوند.

اسدی مقدم ادامه داد: باید خبرنگاران و صاحبان قلم به کمک دستگاه قضا بیایند تا مطالبات قانونی و وظایف مسئولین را از آنان طلب کنند که این رسالت اصلی رسانه است البته در صورتی که در چارچوب قانون گام بردارند.

او خاطرنشان کرد: خبرنگاران در وضعیت اقتصادی نابرابر کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی که مظلوم واقع شده کمک کنند، خبرنگاران در خط مقدم هستند و نباید به اختلافات جزئی و سطحی بپردازند ما نیز در دستگاه قضا به‌عنوان مدعی‌العموم همواره حامی خبرنگاران قانونمند، حق‌طلب و عدالت‌محور هستیم.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار