آموزش و پرورش باید مهارت محور باشد

کلات (پانا)- آیین افتتاحیه کلاس های تابستانه پایگاه های اوقات فراغت با حضور ناصری فرماندار شهرستان کلات ، پروانه مدیر آموزش و پرورش ،جمعی از مسئولین ،دانش آموزان و شهروندان عزیز در محل سالن شهید نبوی کانون تربیتی نور و امام خمینی (ره) برگزار شد .

کد مطلب: ۹۲۵۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید مهارت محور باشد

ناصری فرماندار کلات در این مراسم توجه به کلاس های اوقات فراغت تابستان همانند توجه به مسائل آموزشی در طول سال تحصیلی را حائز اهمیت دانست و گفت :با توجه به گستردگی آموزش و پرورش از سایر ادارات ذیربط که ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارند انتظار داریم در بحث اوقات فراغت همکاری و کمک های لازم را داشته باشند.

ناصری تابستان را فرصت خوبی برای شناسایی استعدادهای درخشان دانش آموزان دانست و افزود:توجه به تعلیم و تربیت باید در راس امور باشد . نباید تمام فعالیت های تابستانه را معطوف به مرکز شهر کنیم و در روستاها نیز این فعالیت ها در مدارس و مساجد وجود داشته باشد.

در ادامه پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات ضمن عرض خیر مقدم به تشریح اهمیت پایگاه های اوقات فراغت پرداخت و گفت: امروزه رویکرد های آموزشی در دنیا تغییر کرده است و نباید فقط به بحث های علمی توجه شود، چرا که رویکرد هایی همچون مهارت آموزی ،کار آفرینی ،مهارت های زندگی و اخلاق محوری جزو نیاز های امروز جامعه می باشد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در ادامه گفت: آموزش و پرورش باید مهارت محور باشد و در پایان دوره فعالیت های تابستانه شعار هر دانش آموز یک مهارت باید تحقق یابد.

پروانه ضمن تاکید بر آموزش مهارت_همدلی ، دلیل بسیاری از آسیب های اجتماعی را کم توجهی به بحث های تربیتی، فرهنگی و آموزشی دانست و افزود: اگر دانش آموزان مهارتی را یاد بگیرند در جامعه به عنوان یک سرمایه انسانی شناخته می شوند.

وی در پایان تعداد پایگاههای فعال تابستانه اوقات فراغت شهرستان را 9 پایگاه در سه حوزه کلات ،لاین و زاوین در زمینه های فرهنگی هنری ،آموزشی و ورزشی برشمرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار