استاندار ایلام : تمرکز اصلی در اربعین آرامش و امنیت زوار است

ایلام (پانا) - استاندار ایلام گفت: در اربعین امسال تمام تمرکز ما مسئولان اجرایی حماسه بزرگ اربعین در ایلام بر روی تکمیل زیرساخت ها،آرامش وامنیت زواراست.

کد مطلب: ۹۲۵۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار ایلام :  تمرکز اصلی   در اربعین   آرامش و امنیت زوار است

«قاسم سلیمانی دشتکی» صبح امروز در برنامه "صبح بخیرایران" سیمای ملی کشور با موضوع برنامه هایی اجرایی استان ایلام اظهار کرد: امروز بیش از ۶۵ درصد زوار از مرز مهران تردد می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال تردد زوار با توجه به حذف ویزا چند برابر شود.

وی افزود: سال ۹۲ حدود ۵۰ هزار نفر زائر در اربعین حسینی از مرز مهران تردد داشته‌اند و این میزان در سال ۹۷ به بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

سلیمانی دشتکی، با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش شده که با اجرای زیرگذر و روگذر، مسیر پایانه برکت را در پایانه مرزی جدا کنیم تا مشکل ترافیک نداشته باشیم، ابراز کرد: اربعین حسینی، می‌تواند علاوه بر ابعاد مذهبی و سیاسی در ابعاد اقتصادی نیز فعال شود و باعث توسعه استان گردد و در این زمینه نیز با مسئولان عراقی در خصوص گردشگری رایزنی شده و امروز این مسیر بازگردیده

وی بابیان این که باید بین محرومیت، ظرفیت‌ها و ۸ سال عقب‌افتادگی از توسعه در استان یک توازن ایجاد شود، یادآور شد: تحولات بسیار بزرگی در حوزه کشاورزی استان به‌ویژه در مناطق دهلران و مهران در حال اجراست، ۴ سد در استان احداث‌شده و ۷ سد در دست اقدام داریم و یک برنامه‌ریزی بزرگ در حوزه آب‌وخاک استان شده است.

استاندار ایلام در ادامه این پخش ملی رسانه ملی خاطرنشان کرد: پتروشیمی دهلران و ان. جی. ال دهلران شروع‌شده، مقدمات پتروشیمی مهران و دره شهر انجام‌شده و چندین پروژه مهم ازجمله پروژه لرزه‌نگاری در شهرستان‌های ایوان و آبدانان بالغ‌بر ۱۸۰۰ و کارخانه pp بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان آغازشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار