مدیر آموزش و پرورش دشتستان:

همایش تقدیر از فعالان حوزه مشاوره شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: حلقه گم شده جامعه امروزی عدم وجود هم کلام و هم زبانی برای گفتگوهای صمیمانه است.

کد مطلب: ۹۲۱۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش تقدیر از فعالان حوزه مشاوره شهرستان دشتستان برگزار شد

سید حسن لواسانی فرد در همایش تقدیر از فعالان حوزه مشاوره شهرستان دشتستان گفت : جامعه ای داریم که مردم در زمینه های مختلف دوست دارند به مشاوره مراجعه کنند و از راهنمایی ها یک متخصص استفاده نمایند.

لواسانی فرد افزود : والدین برای داشتن رفتار و ارتباط مطلوب با فرزندان خود با مشاوران مشورت می کنند که کاری پسندیده است و در جامعه ملتهب امروزی یک نیاز مبرم می باشد.

لواسانی فرد ادامه داد: امروزه همه ما نیاز به یک هم کلام و هم زبان برای گفتگوی صمیمانه و به قولی درد و دل داریم و یک مشاور خوب می تواند در این زمینه کمک حال والدین و دانش اموزان باشد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان تصریح کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد در هر کلاس تقریباً 7 نفر از دانش آموزان نیاز به مشاوره و به نوعی گفتگوی با دیگران دارند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات شنیدن صحبت و توجه کردن به بچه ها آنان را از خطرات بزرگی نجات می دهد تاکید داشت: یک مشاور خوب و موفق کسی است که فارغ از هرگونه مشکلات شخصی خود آشنایی کامل به مسائل روز و تکنیک های جدید علم مشاوره دارد.

لواسانی فرد ابراز داشت: یک مشاور باید دارای قلبی مهربان و روحی لطیف باشد و شنیدن صحبت کامل طرف مقابل خود را از تکنیک های کار خود قرار دهد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان نیز در این همایش گفت: دغدغه اصلی ما در سال تحصیلی پیش رو کمبود نیروی تخصصی مشاوره در مدارس و مرکز مشاوره متعلق به آموزش و پرورش می باشد.

حبیب اله بوستانی اظهار کرد: به علت کمبود نیرو و اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم اغلب مشاوران در دوره تحصیلی متوسطه اول مشغول به فعالیت می باشند.

وی بیان داشت: در دوره ابتدایی به علت نبود نیروی مشاوره از همکاران درون مدرسه تحت عنوان رابطین مشاوره برای انجام برنامه های مشاوره ای استفاده نمودیم.

بوستانی گفت: در سال تحصیلی جاری در برخی از مدارس دانش آموزانی انتخاب و ضمن گذراندن آموزش های لازم به عنوان همیاران مشاور انتخاب و به ارائه مشاوره به دوستان خود پرداختند.

وی اظهار داشت: به غیر از فعالیت های موظف مشاوران در مدارس فعالیت های جانبی آنان از قبیل برپایی نمایشگاه های هفته معرفی مشاغل و هفته بهداشت روان برای انتخاب برترین ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان این همایش از فعالان و برترین های حوزه مشاوره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در سال تحصیلی 98-97 تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار