800 میلیون ریال جریمه عدم مدیریت پسماند برای دو شهردار در چهارمحال و بختیاری

با پیگیری قضایی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری دو شهردار متخلف به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی و دفع غیربهداشتی پسماند های شهری به پرداخت 800 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

کد مطلب: ۹۲۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
800 میلیون ریال جریمه عدم مدیریت پسماند برای دو شهردار در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا) -، شهرام احمدی با اعلام این خبر گفت: پیش از این حفاظت محیط زیست استان درجریان پایش های مستمر به این دو شهردار به علت عدم مدیریت مناسب پسماند اخطارهای لازم را داده و در مهلت قانونی هیچکدام درجهت رفع مشکل اقدامی انجام نداده بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی چهارمحال و بختیاری، شیب زمین و آب های روان، دفن سنتی و مکان یابی دفن زباله یکی از معضلات زیست محیطی این استان به شمار می رود،که اگر به خوبی مدیریت نشود سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

وی افزود: از این رو توجه به بحث پسماند و مدیریت پسماند و دفن بهداشتی زباله به عنوان یک اولویت در بحث سلامت در استان مطرح است.

احمدی اضافه کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله در استان تولید می شود که به دلیل نبود کارخانه های بازیافت، کمپوست و اجرایی نشدن طرح های تفکیک از مبداء بخش زیادی از زباله ها به صورت سنتی دفن می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: سلامت جامعه اولویت حفاظت محیط زیست استان است و با این جرایم برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اضافه کرد: سال گذشته 24 شهرداری و دهیاری به دلیل تخطی از مدیریت پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند.

گفتنی است، تولید زباله روزانه در استان حدود 725 تن و سرانه تولید زباله در استان به ازای هر نفر 700 گرم برآورد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار