علم و دین دو بال پرواز انسان است

یزد (پانا) - در نشست آیت الله ناصری امام جمعه یزد با مسئولین آموزش و پرورش با موضوع اقامه نمازوی بیان کرد: تربیت دانش آموزان باید بر اساس پرورش اعتقادات مذهبی ، روحیه دینی و خدایی در محیط آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۹۲۰۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
علم و دین دو بال پرواز انسان است

آیت الله ناصری درجلسه ستاد اقامه نماز و کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: علم و دین دو بال پرواز انسان است که برای بارور شدن آنها نیاز به تلاش بیشتر داریم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر نقش استکبار جهانی در ارائه الگوهای غلط آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت : تربیت دانش آموزان باید بر اساس پرورش اعتقادات مذهبی ، روحیه دینی و خدایی در محیط آموزش و پرورش باشد و معلمین ما به ویژه در دانشگاه فرهنگیان باید با مبانی دینی آشنا شوند و اعتقاد داشته باشند تا بتوانند بچه ها را درست تربیت کنند .
آیت الله ناصری به سند تحول بنیادین اشاره کردند و خواستار اجرای آن به صورت اصولی شدند تا دانش آموزان با مبانی اعتقادی و حقیقت علم و وظیفه الهی اجتماعی خود آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه گفت: دیندار بودن با خشونت سازگاری ندارد بلکه اکثرا با نشاط و شادی است و این در روایات ائمه معصومین آمده است که هرکس ادخال سرور در دل مومن کند بهشت بر او واجب می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ابتدای جلسه مهمترین رسالت آموزش و پرورش را تحقق سند تحول بنیادین بیان کرد و یکی از مهمترین رویکردهای این سند را رویکرد فرهنگی و تربیتی و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان دانست و گفت: مهمترین ساحت رویکرد فرهنگی و تربیتی ،تربیت اعتقادی ،دینی و عبادی است و به عنوان زیربنای تربیت در ساحت های دیگر است.
" عباسعلی دانافر" افزود : مهمترین سرمایه ی هر جامعه دانش آموزان آن می باشند و باید بیشترین سرمایه گذاری را برای آنها داشته باشیم تا افرادی معتقد و متعهد در تراز جمهوری اسلامی تربیت شوند.
وی گفت : یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته ارتباط مؤثر و تعامل فی ما بین حوزه های علمیه با آموزش و پرورش است که منشأ خیر و برکات زیادی بوده و هرچه این ارتباط تنگاتنگ باشد نتایج بهتری خواهیم گرفت.
دانافر توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی، نظارت بر کمیته همکاری های شهرستانها و مناطق،ساماندهی طلاب وظیفه، برگزاری طرح های آموزشی و دوره های توانمند سازی ،برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، استقرار روحانیون در مدارس و...را از طرح های در دست اقدام بیان کرد .
در ادامه جلسه سایر اعضاء پیرامون فعالیت های صورت گرفته نظرات خود را بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار