دام چهارمحال و بختیاری سه برابر ظرفیت مراتع است

رییس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: چرای دام در این استان بیش از سه برابر ظرفیت موجود مراتع است که این روند باعث فقر پوشش مرتعی می شود.

کد مطلب: ۹۲۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دام چهارمحال و بختیاری سه برابر ظرفیت مراتع است

شهرکرد (پانا) - فرامرز مردانی ظرفیت مراتع استان را ۷۵۰ هزار واحد دامی اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که مازاد سه برابری دام در مراتع استان، موجب تخریب عرصه های ملی می شود .

وی از بهبود وضعیت پوشش مراتع استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بارش‌های بهاری مطلوب موجب افزایش ۲۰ درصدی پوشش مراتع استان در سال جاری شده است .

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری میزان برداشت علوفه در هر هکتار مرتع در سال ۹۷ را ۱۲۰ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال در هر هکتار بیش از ۱۵۰ کیلوگرم علوفه برداشت شود .

وی، از فقیر شدن پوشش ۶۰ درصدی مراتع استان خبر داد و گفت: در صورت نبود مدیریت ایجاد تعادل بین مرتع و دام، امکان فقیر شده پوشش علوفه ۴۰ درصد مابقی مراتع خوب و متوسط نیز در استان دوراز انتظار نیست .

مردانی، از مدیریت چرای دام در ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع استان در سال گذشته توسط این اداره خبر داد و گفت: پارسال پروانه چرای ۱۷۰ بهره بردار متخلف نیز ابطال و اعمال قانون شد .

وی با اشاره به اجرای مدیریت چرای دام در ۳۰۰ هزار هکتار از مراتع استان در سال زراعی جاری در مرحله نخست، تاکید کرد: امسال تشدید اعمال قانون بهره برداران متخلف چرای بی رویه در دستورکار این اداره کل قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار