مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان: 23 مرکز آموزش فنی و حرفه ای و 503 آموزشگاه آزاد در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از فعالیت 23 مرکز آموزش فنی و حرفه ای و 503 آموزشگاه آزاد در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان: 23 مرکز آموزش فنی و حرفه ای  و 503 آموزشگاه آزاد در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

یعقوب نماینده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی در سالن استانداری بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی ما بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و شعار ما نیز مهارت آموزی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 23 مرکز آموزش فنی و حرفه ای فعالیت دارند که علاوه از آن، تیم های سیار نیز با حوزه های مختلف همکاری دارند و 503 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در تمامی نواحی و مناطق را داریم که 213 مربی در بخش دولتی و هزار و 134 مربی در بخش غیر دولتی مشغول به کار هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اشاره به همکاری گسترده با آموزش و پرورش استان برای طرح مهارت اموزی دانش آموزان گفت: در این دوره ها افراد با ویژگی ها و رغبت های مختلف شناسایی و در مسیر استعداد خود هدایت می شوند.

نماینده افزود: این طرح فرصتی برای دانش آموزان است تا علاوه از اوقات فراغت تابستان در اوقات فراغت دوران تحصیل نیز رشته مورد علاقه خود را در این مراکز فنی و حرفه ای ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح نیاز بازار کار را نیز مورد هدف قرار داده ایم و پس از پایان دوره نیز به دانش آموزان و دانشجویان گواهینامه مهارت اعطاء می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بیان کرد: طرح ملی مهارت- آموزش یکی دیگر از طرح ها اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و ویژه دانش آموزان سال آخر دوره اول متوسطه است که در این طرح، آموزش و پرورش تمامی دانش آموزان این مقطع را مجبور به گذراندن دوره آموزشی مهارت آموزی 60 ساعته کرده است تا با یک مهارت آشنا شوند.

نماینده گفت: استفاده از آموزش های تلفیقی مجازی و سنتی یکی دیگر از طرح های جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان است که با توجه به علاقه جوانان به فضای مجازی بخشی از آموزش در این فضا و بخشی دیگر نیز با حضور در مراکز فنر و حرفه ای صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار