سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت شهید یوسف بردستانی بردخون:

فشار خون فرهنگیان و دانش آموزان کنترل می شود

بوشهر(پانا)_سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت شهید یوسف بردستانی بردخون گفت: فشار خون فرهنگیان و دانش آموزان بردخونی کنترل می شود.

کد مطلب: ۹۱۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فشار خون فرهنگیان و دانش آموزان کنترل می شود

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، محمود حسینیان در نشست با شورای معاونین اداره آموزش و پرورش بردخون اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف شناسایی افراد با فشار خون، کنترل و درمان آنها، افزایش اطلاعات مردم در زمینه فشار خون و عوارض آن از 17 خرداد تا 15 تیر به صورت همزمان در سراسر کشور اجرایی می شود.

سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت شهید یوسف بردستانی بردخون افزود: در مرحله شناسایی و غربال‌گری، افراد بالای 30 سال از 17 خرداد می توانند با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت ثابت و سیار، بیمارستان یا از راه خوداظهاری با ورود به سامانه http://salamat.gov.ir فشار خون خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: امروزه بیماری‌های قلبی - عروقی، فشار خون، ابتلا به سرطان، تغییر سبک زندگی، حوادث ترافیکی، دیابت، چاقی و شیوه زندگی از معضلات جامعه به شمار می رود که در بسیج ملی کنترل فشار خون، بیشترین هدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات فشار خون بالا است.

حسینیان ادامه داد: مردم باید آگاه شوند و فشار خون را به عنوان یک عامل تهدید کننده سلامتی بدانند و به آن توجه بیشتری کنند که این موضوع در مردان ضرورت بیشتری دارد زیرا در کشورهایی مانند ایران، مردان به کنترل‌های دوره‌ای کمتر از زنان اهمیت می دهند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه پس از شناسایی موارد جدید مبتلا به فشار خون بالا، درمان و کنترل مستمر در دستور کار قرار دارد، گفت: دانش آموزان و فرهنگیان از اقشار تأثیر‌گذار هستند که تلاش می کنیم در اجرای طرح فشار خون فرهنگیان و دانش آموزان بردخونی به دقت کنترل شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: سلامتی نعمتی ارزشمند و هدیه‌ای الهی است که باید تلاش کنیم با تمام وجود در زمینه ارتقاء سلامتی خود حرکت کنیم چرا که افراد سالم، جامعه سالم را می سازند.

ظهیر محمودی افزود: نظام تعلیم و تربیت همواره به دنبال تقویت سلامتی و افزایش آگاهی‌های عمومی است و در این زمینه از مشارکت همه مردم و گروه‌ها و اصناف بهره می برد تا مردمی سالم و هدفمند تربیت کند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون با نهادهای متولی همکاری و مشارکت فعالانه‌ای می کند و ضمن حمایت از اجرای این طرح مهم، در زمینه ارتقای سلامت نیروی انسانی و اطلاع رسانی عمومی تلاش می کند.

در این نشست که تعدادی از معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش و حوزه سلامت بخش بردخون نیز حضور داشتند، برای اجرای کامل این طرح در منطقه مشورت و هم اندیشی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار