مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان: لزوم ایجاد بانک‌های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار

زاهدان (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری وزارت امورخارجه برای ایجاد شعبه بانک‌های افغان، هندی و پاکستانی را در بندر چابهارشد.

کد مطلب: ۹۱۷۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان: لزوم ایجاد بانک‌های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار

بهروز آقایی اظهار کرد: از وزارت امورخارجه می‌خواهیم ایجاد شعبه بانک‌های افغان، هندی و پاکستانی را در بندر چابهار پیگیری کند.

او ادامه داد: در حال حاضر حجم صادرات کالا‌های هند به کشور‌های آسیای میانه ۱۶،۵ میلیون تن در سال است که امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر این تجارت ها، بندر چابهار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در این نشست پیگیری وزارت امور خارجه در خصوص تسهیل تردد زوار کشور پاکستان از طریق دریا به بندر چابهار، حمایت و معرفی بخش خصوصی طرف قرارداد با سازمان بنادر و کشتیرانی کشور به طرف عمانی به منظور راه اندازی خط مسافری چابهار-مسقط، حذف هزینه‌های متقابل مرزی و پیگیری ایجاد شعبه بانک‌های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار را خواستار شد.

او با اشاره به ضرورت‌های توسعه بندر چابهار گفت: افزایش سهم تجارت دریایی کشور از طریق ترانزیت، رعایت اصول پدافند غیرعامل در تجارت دریایی کشور، رقابت پذیری کالا‌های صادراتی و ترانزیتی، کاهش هزینه کالا‌های وارداتی کشور، امکان پذیرش کشتی‌های نسل جدید و تقویت پیوند کشور‌های منطقه از جمله ضرورت‌های توسعه بندر چابهار به شمار می‌رود.

آقایی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان بندر پشتیبان کل بنادر جنوب کشور، نقش عمده‌ای در پدافند غیر عامل کشور ایفا می کند، گفت: این بندر می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات بیش از ۱،۲ میلیارد تن مواد معدنی این استان‌ و استان خراسان جنوبی و همچنین بیش از ۲ میلیارد تن مواد معدنی افغانستان را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار