افتتاح اولین انجمن عکاسی نوجوانان خوزستانی در شهرستان اهواز

اهواز(پانا)ـ اولین انجمن عکاسی نوجوانان استان خوزستان به همت کانون پرورش فکری در شهرستان اهواز افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۱۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین انجمن عکاسی نوجوانان خوزستانی در شهرستان اهواز

وحیدکیانی مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در آیین افتتاح این انجمن گفت: کانون با راه‌اندازی انجمن عکاسی به دنبال کشف، پرورش، معرفی خلاقیت و استعداد نوجوانان فعال و معرفی چهره‌های کانونی به جامعه است.
او ایجاد روحیه کار گروهی و روحیه نقدپذیری در میان نوجوانان را یکی دیگر از اهداف تشکیل انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی برشمرد و تأکید کرد: ما با ایجاد فضای امن و سالم فضا را برای تعامل و تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های نوجوانان با یکدیگر را فراهم می‌کنیم تا مخاطبانی کنشگر و خلاق و توانمند در کارهای فردی و گروهی پرورش دهیم تا شاهد حضور پررنگ‌تر نوجوانان امروز و جوانان آینده در جامعه باشیم.
در این مراسم هم‌چنین رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان با تقدیر از کانون در راه‌اندازی اولین انجمن عکاسی نوجوانان استان گفت: هنر یکی از مؤلفه‌هایی است که انسان را در رسیدن به حقیقت‌جویی و کمال رهنمود می‌کند.
اواظهار کرد: هنر عکاسی متکی بر فناوری است و نیازمند ابزار است اما این تقابل بین ابزار و خلاقیت در عکاسی به شکلی است که روحیه خلاقیت انسانی ابزار را به خدمت خود می‌گیرد.
مشاور هنری استاندار خوزستان هنر عکاسی را یکی از ابزارهای جریان ساز در تاریخ ایران برشمرد و تأکید کرد: در عکاسی لازم است به مؤلفه‌های تفکر، روحیه آفرینش و حس زیبایی‌شناسی توجه ویژه شود و یک هنرمند عکاس می‌بایست از این مؤلفه بهره‌مند باشد.
همچنین در افتتاح اولین انجمن عکاسی نوجوانان خوزستانی در شهرستان اهواز، کارگاه آموزشی با حضور مجید رمضان پور، علیمردانی و عبیات اساتید خوزستانی این رشته هنری، اعضا نوجوان مراکز کانون و نوجوانان اهوازی علاقه‌مند به عکاسی برگزار شد.
در این مراسم همچنین از پوستر اولین انجمن عکاسی نوجوانان خوزستان رونمایی شد.

گفتنی است: انجمن عکاسی نوجوانان یکی از ۱۰ انجمن ادبی و هنری است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان راه‌اندازی و توسعه آن را از سال 1397 با آغاز به کار 7 انجمن ادبی آغاز کرده است و انجمن عکاسی نوجوان نخستین انجمن هنری کانون در استان خوزستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار