ایجاد فضای سالم، بانشاط و پویا در مدارس جزو اولویت های آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: سند تحول بنیادین بعنوان قانون اساسی آموزش و پرورش تمامی ابعاد جسمی و روحی دانش آموزان را مورد توجه قرار داده است، بر این اساس ایجاد نشاط و پویایی در دانش آموزان با توجه به ارزش های دینی یک اولویت است.

کد مطلب: ۹۱۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فضای سالم، بانشاط و پویا در مدارس جزو اولویت های آموزش و پرورش است

احمد ناصری در جلسه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با انتقاد از انتشار تصاویری از شادی غیر متعارف دانش آموزان در برخی مدارس که بصورت سازمان یافته و با اهداف خاصی طراحی شده است، اظهار داشت: بدون شک فعالیت های آموزش و پرورش در راستای تربیت نسلی آگاه و در عین حال متدین برنامه ریزی شده است و اینکه تعدادی از افراد که مشخص نیست با چه قصد و نیتی می خواهند فرهنگ غلط غربی را در جامعه اسلامی اشاعه دهند، نمی تواند چنین فعالیت هایی را زیر سوال ببرد.

او با اشاره به شرایط فعلی کشور تصریح کرد: دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به ملت ایران از هر حربه ای استفاده می کنند، که تهاجم فرهنگی همزمان با آرایش جنگی دشمن در منطقه یکی از این ابزار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اعلام وزیر محترم مبنی بر اینکه سند 2030 جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و با بیان اینکه عده ای هنجارشکن به نام آموزش و پرورش قصد دارند، باورهای دینی و معنوی مردم ایران را هدف قرار دهند، خاطر نشان ساخت: نباید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب و ایران ساکت نشست بلکه بایستی با ایجاد سازوکارهای لازم باورهای دینی و انقلابی را در مدارس تقویت کرد.

ناصری با تاکید بر مدرسه محوری بعنوان سیاست اصلی وزارت متبوع بیان کرد: مدیران بعنوان سکانداران اصلی در مدارس نیازهای جسمی و روحی دانش آموزان را رصد و با توجه به مقتضیات سنی آنان برنامه های تربیتی و آموزشی را طراحی نمایند.

او همچنین برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مدارس، اجرای برنامه های متنوع در مدارس، ارتباط با مراجع و نهادهای مذهبی و همراه کردن اولیا در برگزاری برنامه ها و ... را از جمله اقداماتی برشمرد که می تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات حراست، ارزیابی و روابط عمومی استان به بیان دیدگاه های خود پرداخته و در ادامه مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی نیز گزارشی از فعالیتهای پرورشی، فرهنگی و ورزشی منطقه خود ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار